L'Audi A3 ha estat i és una de les millors armes que tenen en el fabricant alemany al nostre mercat. Generació després de generació aquest compacte prèmium ha anat guanyant adeptes, i no tan sols entre els consumidors més VIP. Tenint en compte que és un dels Audi amb un preu més assequible, no són pocs els que opten per fer un esforç i anar cap a ell.

Un esforç que, tenint també en compte que no deixa de ser un Audi i, per tant, un prèmium, bé val la pena. I és que aquest A3, que té al Mercedes Clase A i al BMW Serie 1 com els seus principals rivals, pot presumir d'ocupar ni més ni menys que una més que diguin posició número 50 en el rànquing de cotxes més venuts a Espanya l'any passat.

És evident que és lluny de les primeres posicions, però també ho és que és una molt bona posició per ser un prèmium. Això sí, a Audi saben que, per molt que ara no sigui un rival que li estigui posant les coses encara molt difícils, l'oferta que el seu fabricant ha dissenyat fan d'un dels compactes prèmium més ben valorats o futur rival.

No és cap altre que el Mazda 3, una de les joies del catàleg de la marca japonesa que pot presumir de tenir-ho tot: un bon disseny, una bona gamma mecànica, aquest aire esportiva i prèmium que tant agrada en aquest segment i, com no, un preu que el situa en una millor posició que l'Audi A3.

El Mazda 3 és, per qualitat i preu, un dur rival de l'Audi A3

Com veiem en quecochemecompro.es, el preu de l'Audi A3 més bàsic és ara de 28.110 euros, un preu que arriba amb un descompte ja aplicat de 1.640 euros. Per la seva part, el Mazda 3 arriba, com veiem a l'esmentat mitjà, amb un preu de partida en la seva versió més bàsica de tan sols 22.695 euros, amb un descompte ja aplicat de 1.693 euros.

La diferència de més de 5.000 euros no és l'únic que juga a favor del model japonès. I és que, com bé saben els que en tenen un, aquest Mazda 3 arriba en la seva versió d'accés amb un 2.0 SkyActive-G amb 122 cavalls de potència i, ull, el sistema de micro hibridació que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

Una cosa que no pot fer l'Audi en la seva versió més senzilla ja que el model alemany arriba amb un 1.0 TFSI de gasolina de 110 cavalls de potència, una mecànica de combustió clàssica.

Molt ben dotat de sèrie (compta amb Head Up Display, control d'angle mort, navegador, Apple CarPlay, fars LED, sistema multimèdia amb pantalla a color, sensors de pàrquing, ordinador i lector de senyals de circulació) aquest Mazda 3 és una alternativa que no té res que envejar l'Audi A3.