El Dacia Sandero és un d'aquests models que ja formen part de la història de les carreteres a Europa. Ull, no precisament perquè la marca hagi optat per deixar de fabricar-lo, ni tampoc perquè el Sandero sigui un model que ha revolucionat el mercat pel seu disseny, les seves prestacions o les seves novetats tecnològiques. Més aviat al contrari.

El Sandero és un dels cotxes més venuts a Espanya i al vell continent únicament i exclusivament perquè pot presumir de ser un dels cotxes més barats del mercat. Dacia tenia molt clar que, per molt que les generalistes com Seat, Peugeot o Renault ja apostessin per preus baixos, encara hi havia un buit una mica més a baix per als seus models low cost.

I l'èxit del Sandero és la millor prova d'això. Un Sandero que ha estrenat generació recentment i que continua sumant vendes mes rere mes. Per molt que la immensa majoria de les vendes d'aquest low cost no corresponguin precisament a la versió més bàsica, és aquesta la que serveix com a ganxo comercial.

I és que el Sandero més senzill de tots parteix, com bé podem veure en quecochemecompro.es, dels 9.090 euros, un preu amb un descompte ja aplicat de 2.110 euros i que el deixa a penes sense rivals.

El rival més dur del Dacia Sandero és un low cost que, per a molts, és molt millor en tot

Això sí, el seu principal rival al terreny dels low cost és un model que, malgrat no ser tan nou i modern com el Dacia, sí que és millor en tot. No és cap altre que el Fiat Panda, un mític a les nostres carreteres que, com bé podem veure també a l'esmentat mitjà, té un preu de partida ara en la seva versió més bàsica de tan sols 9.597 euros amb un descompte inclòs ja en el preu de 4.653 euros.

Poc més de 500 euros separen aquests dos models que, això sí, tenen diverses diferències en les quals el Fiat surt guanyant. I molt. La principal, el seu motor. I és que Fiat, com ha fet amb el seu 500, ha dotat el seu Panda| amb un motor de 70 cavalls amb sistema de micro hibridació que li permet lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT. No passa el mateix amb el Dacia Sandero, que en la seva versió mes bàsica arriba amb un motor de gasolina de 67 cavalls de potència.

Per molt que el nou Sandero compta amb un equipament una mica millor que el del Panda més bàsic, la diferència de motors és fonamental per considerar al Fiat com una opció igual de low cost però molt millor.