Un dels motius pels quals Dacia s'ha convertit en una de les marques amb més vendes a Espanya en els últims anys ha estat, com bé saben els que tenen un dels seus models o els que tenen al cap anar cap a un d'ells, els seus baixos preus.
La marca de Romania tenia molt clar que, si volia jugar un paper important a Espanya, havia d'oferir una cosa diferent a la resta de marques generalistes. És per això que, veient que eren diversos dels models més barats de les marques generalistes els que solien acabar entre els més venuts, a Dacia van apostar per anar un pas més enllà i introduir el concepte de low-cost al nostre país.
Una aposta que els ha sortit més que guanyadora, i allà són les vendes de models com el Sandero o el Duster per corroborar-ho. Dos models que, com és de sobres conegut, tenen en els seus baixos preus la seva millor arma en un mercat cada vegada han competit com és el nostre.
Dacia elimina l'acabat més bàsic del seu Sandero
De fet, un dels grans arguments a l'hora de vendre els seus models era precisament els baixos preus de les seves versions d'accés. Això sí, com bé saben la gran majoria dels que tenen un dels seus models, aquestes versions eren tan espartanes que amb prou feines tenien vendes. La idea de fixar un preu d'entrada molt baix, uns 10.000 € en el cas del Sandero, ajudava a què les versions superiors, molt millor dotades que la inicial, continuessin tenint preus molt per sota de la mitja quant als seus rivals generalistes.
El problema en aquest cas era que les vendes eren tan baixes que el Dacia decidit eliminar el seu acabat d'accés. Un acabat tan bàsic que, per posar un exemple, no comptava ni amb aire condicionat, un element avui dia imprescindible ja en la gran majoria dels cotxes que volen tenir un cert nivell de vendes al nostre país.
Així, com bé podem veure al configurador de la marca romanesa, a partir d'ara en l'acabat d'accés del Sandero serà l'Essential, un acabat que podia presumir de ser l'intermedi fins fa molt poc. D'aquesta forma, per molt que el Sandero continuï sent un dels models més barats a Espanya, el seu preu de partida rondarà gairebé dos 13.000 €. Un preu que ja no és tan ganxo com el dels 10.000 € que tenia fins i tot fa no tant.
És més que evident que els que busquin un model molt barat continuen tenint en aquest Dacia una de les seves primeres opcions, però també és evident que els dies en què Dacia podia presumir de tenir el cotxe més barat a Espanya van a poc a poc quedant enrere.
Això sí, veient que el Sandero és el vuitè model més venut en el que portem d'any i que sol ser un model les vendes del qual sempre van a més, és evident que a Dacia saben molt bé el que estan fent.