Dacia sap que té al seu catàleg un dels SUV més barats del mercat, el Duster. Un SUV que, a més, pot presumir de tenir una versió 4x4 que fa d'ell un dels tot terreny també més barats. Si bé és cert que el 4x4 amb un menor preu a Espanya és el Fiat Panda 4x4, és evident que el model romanès aquesta diversos passos per davant quant a capacitats offroad.
Això sí, tenint en compte que aquest tipus de models no són gaire comuns al nostre mercat donat nostre terreny i la bo clima que sol acompanyar a la península ibèrica de forma habitual, les opcions a preus baixos no són gaires precisament. És per això que els amants dels 4x4 purs sempre tenen un ull posat en un mercat en el que sí que els tot terreny tenen molta més sortida. I aquest no és cap altre que el mercat de Rússia.
Les dures condicions climàtiques així com l'estat de moltes carreteres a Rússia fan que marques com Lada tinguin un èxit bestial. Entre altres coses perquè, com bé saben els que tenen el fabricant de AvtoVAZ molt present, Lada pot presumir de tenir un dels models més icònics en aquest segment: el popular Lada Niva.
La versió més offroad i luxosa del Lada Niva té ara un preu que es queda just per sobre dels 10.500 euros
Un Niva que té diverses versions en la seva gamma, però segurament una de les que sí que tindria èxit a Espanya, sobretot entre els que anteposen prestacions offroad a disseny i tecnologia, és la del Niva Bronto, entre altres coses perquè és una versió que manté les bones prestacions lluny de l'asfalt de la resta de Lada Niva però amb un millor equipament a un preu molt top.
Arriba amb dues versions, la denominada Luxe, amb pneumàtics específics tot terreny, passos de roda eixamplats llantes d'aliatge de 15 polzades, para-xocs metàl·lics i barres longitudinals de sostre, i amb la denominada Prestige que suma a més uns passos de roda encara més amples, un para-xocs específic i els llums antiboira.
On no hi ha canvis respecte al Niva Legend és al motor, un dels punts cavi d'aquest model. I és que, malgrat que compta amb tan sols 84 cavalls de potència, aquest motor de gasolina arriba, evidentment amb tracció a les quatre rodes i, a més, una reductora que no fa cap altra cosa que augmentar les seves prestacions lluny de l'asfalt.
Però el millor d'aquest model, que per desgràcia no es pot comprar a Espanya ja que no compleix les normatives d'emissions, és el seu preu, i més ara que, arran del conflicte entre Rússia i Ucraïna, el ruble rus ha caigut en picat respecte a l'euro. El seu preu al seu mercat natal és de 970.000 rubles, que amb el canvi es queda en tot just 10.600 euros, un preu que, si aquest model es vengués al nostre mercat, faria d'ell un súper vendes.