Marques com Porsche, Ferrari, Mercedes o Land Rover, entre moltes d'altres, saben molt bé que lluny de les nostres fronteres i lluny també de les fronteres europees, en mercats com el de la Xina, són moltes les marques que no tenen cap objecció en agafar els dissenys dels models més reeixits del vell continent i copiar-los al seu mercat.

Si bé és cert que la gran majoria d'aquestes marques tenen presencia al mercat xinès i que, d'altra banda, la immensa majoria de les marques xineses tenen ja el seu propi llenguatge de disseny, no és que sigui un secret que en aquest mercat els models que recorden, i molt, als europeus, tenen molta sortida.

 

Han estat moltes les vegades que marques xineses han llançat al mercat models que emulaven sense cap tipus de problema algunes parts d'alguns models esportius europeus, però és evident que pocs ho han fet d'una forma tan directa i clara com aquest Ora Lightning Cat, un model que, com bé podem veure en les imatges, no és que recordi a Porsche Panamera, un dels models més icònics dels alemanys, és que és directament una còpia.

L'Ora Lightning Cat, una còpia del Porsche Panamera que estarà a la venda a la Xina per menys de 28.000 euros

El seu disseny és pràcticament el mateix que el de la berlina alemanya, amb els seus característics frontals davanters i posteriors. És més, a la marca xinesa no han tingut cap problema en copiar també les mesures del Porsche i aplicar-les al Lightning Cat.

Això sí, es pot destacar que, com passa també en altres còpies dissenyades a la Xina de models d'aquest tipus, la qualitat d'aquest model està a anys llum de l'original. També el seu preu. I és que la versió més senzilla d'aquest Ara sortirà al mercat xinès per 27.804 euros segons el canvi actual, una quantitat que es queda molt lluny de la qual té el Panamera al vell continent.

 

En aquest sentit, segur que no serien pocs els que, en el cas que aquest model es vengués a Europa, anirien cap a ell. Entre altres coses perquè, malgrat que aquest Lightning Cat no té l'aire de prèmium que sí que té el model original, no és que arribi precisament poc equipat ni amb un mal motor.

La seva mecànica en la versió d'accés és d'un cent per cent elèctric de 204 cavalls, un motor que, al marge de prometre bones prestacions, té tots els avantatges d'un elèctric cigar.

En Porsche, com han fet hi ha anteriorment en altres casos així com fan també en altres marques, prefereixen no entrar en segons quines batalles legals per possible plagi. Saben que té les de perdre i que, a més, és evident que els que volen un Porsche saben molt bé distingir entre els originals i les còpies. Això sí, és més que destacable la traça de la marca en tots i cada un dels detalls.