Fins fa tot just uns anys, la immensa majoria dels que anaven a un concessionari de cotxes a Espanya ho feien a la recerca d'un model dièsel. Entre altres coses perquè, com és de sobres conegut, també fins fa molt poc el dièsel podia presumir de ser un combustible més barat que la gasolina, de tal manera que amb models amb aquest tipus de motor es podien recórrer molts més quilòmetres que amb el mateix model amb motor de gasolina.

Tanmateix, tenint en compte la irrupció al mercat dels motors híbrids així com l'augment constant de preus del dièsel, que en molts casos fins i tot està per sobre del preu de la gasolina, cada vegada són menys que estan per aquest tipus de motors.

 

De fet, tret que se sàpiga per endavant que es faran molts quilòmetres a l'any, avui dia aconseguir un cotxe amb un motor dièsel no és precisament l'opció més recomanada. Això no significa, tanmateix, que no hi hagi certs models que, al contrari de l'esperat, es venguin més amb aquest tipus de motors que amb els motors de gasolina.

El Citroën C4 arrasa entre els dièsel

En aquest sentit, Citroën pot presumir de ser una marca líder entre els que busquen un dièsel, amb models com el Citroën C3 Aircross i el Citroën C4 matriculant més versions dièsel que gasolina és el que portem d'any. Respecte a C4, les xifres són més clares en aquest sentit: per cada versió 100 × 100 elèctrica que es ven d'aquest model es venen cinc amb motor dièsel.

 

El que sí que no ha canviat respecte als últims anys és que les versions dièsel són més cares que les de gasolina, per això és una opció tan sols recomanable si ja se sap per endavant que es recorreran molts quilòmetres a l'any. En el cas del C4, es poden trobar versions amb motors dièsel per uns 24.000 €, és a dir, una diferència d'uns 3.000 € respecte al seu equivalent amb motor de gasolina.

Amb un disseny molt atractiu i un equipament de sèrie més que notable, no és que sigui precisament estrany que aquest s'hagi convertit en model dièsel més venut a Espanya en el que portem d'any. Per molt que sàpiguen en Citroën que aquest tipus de motors no tindran continuïtat en el futur, poder presumir de tenir el dièsel top vendes en un mercat tan competitiu com l'espanyol és una cosa que omple d'orgull a la marca francesa.