En Citroën han pres una decisió en aquesta arrencada de 2022 que, sens dubte, no és que hagi passat precisament desapercebuda. Si bé és cert que és una decisió que afecta a models molt concrets, també ho és que, dins de les seves categories, estem abans dos dels top vendes des de fa anys: el Citroën Berlingo i el Citroën Space Tourer.

A la marca francesa no han decidit carregar-se'ls definitivament, però sí començar aquest 2022 amb una retallada més que dràstica en la gamma de motors d'aquests dos models. En concret a aquells models destinats a particulars.

I és que, com bé saben els que estan interessats en un d'aquests dos models de Citroën, a partir d'ara tan sols estan a la venda en les seves versions cent per cent elèctriques. El fabricant, tal com ho havia anunciat això sí, s'ha carregat del configurador les versions amb motors de gasolina i dièsel dirigides a clients particulars. En el cas dels models dirigits a professionals la marca sí que continua apostant per ells.

Una decisió que, per molt que a la marca s'hagin entossudit a assegurar que es tracta d'un pas endavant quant a la seva aposta per l'electrificació, és evident que es tracta més d'una resposta intel·ligent a la crisi de subministraments de microxips així com a la necessitat de rebaixar les seves xifres d'emissions.

Citroën electrifica els seus Berlingo i Space Tourer

Així, a partir d'ara les Berlingo i Space Tourer seran cent per cent elèctriques. Una opció molt interessant per a aquelles famílies ruteras que busquin un model amb etiqueta ZERO de la DGT i que no s'han deixat seduir per l'auge dels SUV.

En el cas del Berlingo, aquesta versió ë-Berlingo compta amb un motor de 100 kW, és a dir, 136 cavalls de potència, i 260 Nm de parell màxim que arriba al costat d'una bateria d'ions de liti de 50 kWh. D'aquesta forma, la seva autonomia s'acosta als 280 quilòmetres, una xifra escassa per a molts.

Això sí, el seu preu és una de les seves millors armes. I és que la versió més senzilla (hi ha versions amb carrosseries M i L així com de cinc o set places), part des dels 36.000 euros, un preu molt a tenir en compte.

Per la seva part, el monovolum Space Tourer compta amb dues opcions quant a bateries: una de 50 kWh amb la qual declara gairebé 230 quilòmetres d'autonomia, i una altra de 75 kWh que li permet augmentar la seva autonomia fins i tot els, ull, 330 quilòmetres. En aquest cas, aquest model, capaç de portar fins a 9 passatgers, parteix des dels 54.500 euros.

Dues opcions que han arribat després d'una decisió dràstica de Citroën però que, ull, tenen números de continuar sent importants en la gamma de la marca francesa.