Si bé és cert que el Dacia Sandero i el Toyota Yaris formen part del mateix segment, el dels utilitaris, també ho és que són dos models molt diferents. D'una banda, el Dacia passa per ser un de les opcions més barates al nostre país i, per tant, un model molt senzill en tots els sentits, encara que es pot destacar que amb cada generació ha estat un model que ha anat evolucionant favorablement referent a qualitat, prestacions i equipament.

D'altra banda, el gran argument de venda del Yaris i el que ha provocat que sigui cada vegada un model més èxits al nostre país és que compta amb un motor híbrid auto recarregable, un tipus de mecànica especialment pensada per moure's per entorns urbans interurbans en els quals aquest tipus de motor acaba oferint les seves millors prestacions quant a consums.

 

És per això que costa molt trobar al nostre mercat un model que pugui competir amb aquests dos, amb el Dacia a nivell de preu i amb el Toyota a nivell de tecnologia. Tanmateix, MG sembla que ha donat amb la tecla, i ho ha fet amb la nova generació d'un dels seus models més esperats, el nou MG3.

El nou MG3 apunta èxit

Ha estat al Saló de Ginebra on el fabricant ha presentat la nova generació d'aquest model que, a diferència del que ocorria amb l'anterior, no es vendrà tan sols al Regne Unit, sinó que arribarà a molts altres mercats d'Europa per convertir-se en un dels models de referència en el seu segment.

 

Un dels seus grans arguments és que comptarà amb una mecànica híbrida auto recarregable, en aquest cas una mecànica que, combinant el motor de gasolina, el motor elèctric, va acabar oferint gairebé 200 cavalls de potència i, al seu torn, un sistema elèctric que li permet ser molt eficient també quant a consum, amb una mitjana de 4,4 litres als 100 quilòmetres.

Tinc en compte que el Yaris parteix des dels 26.000 €, el fet que aquest model vagi a partir des de poc menys de 20.000 € i costarà poc més de 22.000 € en les seves versions més equipades, seria estrany que les vendes del Toyota no es ressentissin, especialment en un país com és el nostre en el qual els models barats tenen cada vegada més pes.