Creus que pot existir un monovolum de set places amb un preu inferior a 10.000 euros i que conduir-lo no de ni verüenza ni por? Sí, per descomptat. De fet, és tan bo i aparent, que fins i tot permet sentir-se orgullós i burlar-se (una mica) de tots els que s'han gastat el triple en un cotxe semblant. Arriba des de la Xina i es diu Wuling Jia Chen. De moment, no es ven a Europa, però segur que acaba arribant al nostre país.

Wuling Jia
Wuling Jia

Interior flexible

El Wuling destaca per la seva capacitat d'adaptar-se a les necessitats del conductor i, amb un interior flexible segons el model 2+2 +3, permet plegar seients i convertir el vehicle pràcticament en un furgó amb un volum de càrrega màxim de 1.177 litres més gran que molts Dacia. El motor del cotxe és un turbo de gasolina amb 147 CV i canvi de vuit velocitats. El consum és acceptable per a un cotxe de la seva mida: 7,2 litres cada 100 quilòmetres. Malgrat la seva condició de lowcost, el Wuling compta amb una estructura d'acer d'alta resistència, múltiples coixins de seguretat i una pantalla de control de 10.25 polzades. La versió d'accés al cotxe es comercialitza a la Xina per 9.776 euros i la top de gamma, per 14.181.

Un cotxe de gairebé cinc metres

El Wuling Jia Chen és un monovolum compacte de 4,78 metres que destaca per aspectes com la seva elegant graella i que, a primera vista, no sembla un model de baix cost. Els seus responsables són els senyors de Wuling Motors, que fabricaven des de Liuzhou, a la regió de Guangxi, cotxes elèctrics de baix cost. Ara, de la mà del fabricant xinès SAIC i de General Motors, fan el salt als vehicles propulsats amb motor de gasolina.