Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte les seves xifres de vendes, els dos models en qui Dacia sol posar més atenció són el Sandero i el Duster. I és que l'utilitari i el SUV continuen sent autèntiques referències en els seus respectius segments, especialment entre aquells que busquen un model molt més barat que el de la competència.

Tanmateix, es pot tenir en compte també que gràcia té un model que passa per ser actualment el cinquè cotxe més venut en la seva categoria al nostre país i que no és ni gasolina ni dièsel, sinó que és un model 100 × 100 elèctric. No és cap altre que el Dacia Spring.

 

Aquest petit elèctric passa per ser el model més barat amb aquest tipus de mecànica al nostre país, amb un preu de partida que s'acosta als 13.000 € tenint en compte els ajuts del govern.

Si bé és cert que fa poc la marca romanesa va optar per posar a la venda una versió més ben dotada quant a potència i a prestacions, la versió més senzilla de totes continua sent la més interessant evidentment quant a preu, encara que és una versió pensada per a aquells que busquen un elèctric per moure's tan sols per entorns urbans i interurbanes, deixant l'autopista i les carreteres per a un altre tipus de cotxes.

Dacia renovarà el seu Spring el 2024

Tenint en compte que la primera generació d'aquest model aparegués el mercat el 2021, en Dacia ja estan treballant en una nova versió. Una nova versió que arribarà el 2024 que, això sí, pot ser que ho faci amb importants canvis.

I és que la idea de la marca continua sent la de fer d'aquest Spring un model molt barat i econòmic pensat per a aquells que faran d'ell un model per al dia a dia i fins i tot un segon cotxe, tenint-ne un altre per a llargues distàncies en carreteres i autopistes.

 

Es pot tenir en compte a més que els plans de la marca romanesa passen per deixar de fabricar aquest model a la Xina i fabricar-lo a Europa, entre altres coses perquè ja saben que alguns països de la Unió Europea estan començant a deixar de donar ajuts als cotxes elèctrics que no es fabriquen al vell continent, una mesura proteccionista davant de l'augment de vendes dels cotxes fabricats a la Xina amb preus molt més baixos que els cotxes europeus.