A diferència del que passa a molts mercats d'Europa, especialment en els del nord del vell continent, la implantació dels cotxes elèctrics al nostre país està sent molt més lenta i molt més complicada.
Són diferents els motius que estan portant que sigui la immensa majoria dels conductors al nostre país els que no vulguin saber res d'aquest tipus de cotxes, però es pot tenir en compte que el fet que siguin models molt més cars que els que compten amb motors de combustió o fins i tot els híbrids auto recarregables és un dels factors més importants.
Per sort, això sí, cada vegada són més les opcions barates de cotxes elèctrics al nostre país, opcions que, com passa amb el MG4 o el Dacia Spring, estan pensades per a aquells que volen fer el salt a la mobilitat elèctrica però no volen pagar certs sobre costos habituals en un altre tipus de fabricants.
Això sí, es pot destacar que, com bé saben aquells que busquen un elèctric d'un preu molt baix, no és precisament ni el compacte xinès ni el crossover romà el que pot presumir de ser actualment el cotxe elèctric més barat del nostre país.
L'Invicta 2DS, l'EV més low cost a Espanya
I és que aquest honor li correspon a l'Invicta 2DS, un model que amb prou feines es ven al nostre país però que, comptant amb les promocions de la marca així com amb els ajuts del pla del govern que busca incentivar la venda de cotxes elèctrics, acaba tenint un preu que es queda per sota dels 12.000 €.
El seu preu de partida supera els 22.000 €, però habitualment la marca ofereix promocions que deixen el seu preu de partida per poc més de 18.000 €. Si a aquest preu se li apliquen el total dels ajuts del govern, és a dir, una rebaixa de 7000 €, el seu preu de partida final es queda just per sobre dels 11.000 euros, un preu que el converteix en una opció més barata que el Dacia o el MG.
Això sí, cap tenir en compte que estem parlant de la versió més senzilla de l'elèctric més senzill, que compta amb un motor de tot just 45 cavalls de potència i una bateria de 17 kW hora que li permet tenir una autonomia de menys de 150 km, fent evident que és un model pensat únicament i exclusivament per moure's per entorns urbans interurbans, un model més senzill en les seves prestacions fins i tot que el Dacia.