Una de les grans apostes de Jeep per al mercat europeu és l'Avenger, un model que va arribar fa poc al mercat però que ja ha demostrat, amb unes excel·lents xifres de vendes i sent de fet el model més venut de la marca en el passat 2023, que ha estat una aposta més que encertada.

Si bé és cert que la marca ja tenia un B-SUV a la venda, el Renegade, aquest no gaudia de gaire popularitat, entre altres coses perquè tenia un disseny molt diferent de la resta amb un toc molt més aventurer i, a més, un preu que se situava per sobre de la mitjana, per això la marca va optar per ampliar el seu catàleg en aquest segment clau a Espanya.

 

Tenint en compte que l'Avenger és un model més compacte i que compta amb un disseny molt més conforme amb la resta de models del seu segment, és lògic que hagi tingut molta millor entrada al mercat, i més en un moment en què aquest tipus de SUV està creixent cada vegada més quant a vendes.

El Jeep Avenger elèctric és una molt bona opció

Una de les claus de l'èxit d'aquest model és que la marca americana, seguint les instruccions de Stellantis que està reforçant la seva oferta en aquest segment, ha optat per llançar també una versió elèctrica. No és ni de lluny l'opció més venuda del seu catàleg, però és una opció interessant quant a relació qualitat/preu.

La versió d'accés té un preu de partida que se situa per sobre dels 36.000 euros, però comptant amb les promocions de la marca així com amb els ajuts del Pla MOVES del Govern, el seu preu pot arribar a ser de menys de 29.000 euros, una quantitat ja interessant per a un model que arriba molt ben dotat.

 

Compte amb un motor de 156 cavalls de potència que és ja més que suficient per a un model pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans i, sobretot, una bateria que li permet tenir 392 quilòmetres d'autonomia amb una sola càrrega, una xifra que l'ubica a la zona alta del seu segment.

És cert que l'autonomia pot variar, i molt, depenent de l'ús que es faci del cotxe, sent molt menor en autovies i autopistes i major també en conducció urbana, però és ja una xifra considerable. Així, costa trobar a Espanya un model generalista (hi ha opcions low cost més barates) amb aquesta excel·lent relació qualitat/preu.