Tesla és, com bé saben els que tenen al cap aconseguir un cotxe elèctric, la marca de referència en aquest segment. Una marca que, de la mà d'Elon Musk, es va proposar fa ja anys obrir el camí de moltes d'altres.

La idea principal del fabricant no era cap altra que la de fer dels seus models els elèctrics de referència a tots els mercats. El cert és que les vendes de Tesla no és que siguin precisament fluixes, ni de bon tros, però també és cert que els seus preus són molt prohibitius encara per a la gran majoria de compradors.

I més tenint en compte que bona part dels fabricants generalistes han entrat també en la batalla dels elèctrics, posant al mercat models a uns preus que s'allunyen, i molt, dels de Tesla. És més, la firma americana té com a principals rivals marques prèmium com Mercedes, BMW i companyia.

Expliquen des de l'entorn del fabricant que la idea és anar ampliant el seu catàleg de models i de posar al mercat en un futur no molt llunyà un model més assequible que el Model 3, el més bàsic dels Tesla. Tanmateix, de moment els Tesla no fan una altra cosa que créixer en sentit contrari, tenint al catàleg de la marca opcions que, sens dubte, continuen sent impossibles per a la gran majoria dels consumidors.

El Tesla Model X, un SUV més que prèmium amb un preu massa alt

Un bon exemple d'això és el Tesla Model X, el SUV cent per cent elèctric de la marca que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, té un preu de partida de, ull, ni més ni menys que 100.970 euros. Un preu que ni el descompte de 15.000 euros no l'ajuda a ser precisament assequible.

Això sí, es pot destacar que, més enllà del seu preu, som davant d'un SUV que no té rival. I és que la versió més senzilla (si és que es pot definir així) compta| ja amb una potència combinada dels seus motors de ni més ni menys que 670 cavalls. Una mecànica associada evidentment a una transmissió automàtica i a una tracció a les quatre rodes.

Així, estem davant d'un SUV que no tan sols és prèmium pel seu disseny i el seu equipament, sinó que compta amb una mecànica que fan d'ell un tot terreny pur. A més, pot presumir de tenir una autonomia que frega els 600 quilòmetres.

Quant al seu equipament, arriba de sèrie amb elements com assistent a l'aparcament automàtic, llantes d'aliatge, entapissat a pell, seients elèctrics, accés sense clau, contraporta automàtica fars LED, control de creuer adaptatiu, navegador, càmera 360 i lector de senyals.