Volkswagen és una de les marques que més ha apostat pels models 100 × 100 d'elèctrics. De fet, tal com bé saben els que sempre segueixen atents les novetats del fabricant alemany, els germànics ha llançat una família pròpia de models anomenada ID.

Saben molt bé el fabricant que aquest tipus de models estan encara molt lluny de poder competir de tu a tu quant a vendes amb els models de combustió fins i tot amb els dièsel. Tanmateix, fan gust també molt bé que en el futur sí que seran aquests els models que el mesuren les carreteres europees.

De fet, no és que sigui precisament cap secret que a partir de 2035 no es podran vendre models que no siguin 100 × 100 d'elèctrics a Europa. En aquest sentit, per molt que les vendes ara siguin molt menors respecte als motors de combustió, marques molt potents com Volkswagen volen ser ja més que ben posicionades.

 

És per això que a poc a poc el fabricant alemany ha anat ampliant la seva gamma de models 100 × 100 d'elèctrics dins d'aquesta família, amb alguns d'ells ja amb cert pes al nostre mercat.

El Volkswagen ID.3 redueix la seva gamma a la mínima expressió

El problema tant per als alemanys com per a la resta de marques que estan apostant de forma evident pels 100 × 100 d'elèctrics és que no és ara precisament el millor moment per fer-ho. Sí en teoria, però no és la pràctica.

I és que, com bé saben en Volkswagen, l'actual crisi de microxips està obligant a anar reduint el llit de tots i cada un dels seus models. Tenint en compte que la idea de les marques és anar ampliant a poc a poc les vendes dels seus elèctrics, que aquests tinguin una gamma cada vegada més reduïda no els ajuda precisament en aquest sentit.

I un bon exemple d'això és precisament el model més venut de la gamma d'elèctrics de Volkswagen a Espanya: el ID.3. En aquest cas, el compacte 100 × 100 elèctric que molts ja veuen com el futur top vendes de la marca d'aquí a molts anys, compte ara amb tan sols una possibilitat de configuració al nostre país.

 

Veient que l'escassetat de microxips no és precisament un problema menor, a la marca han optat per reduir tan sols la gamma a un acabat i una opció mecànica per a així poder concentrar en ella totes i cada una de les seves vendes.

És evident que no és una decisió buscada, però sí més que necessària tenint en compte l'actual situació en la indústria de l'automòbil.

Expliquen a la marca que, això sí, una vegada se superi aquesta actual crisi, la idea es que és anar ampliant cada vegada més la seva gamma de models elèctrics i les opcions mecàniques i d'equipaments dins de cada un d'ells. De moment, tanmateix, no sembla que vagi a ser gens fàcil anar augmentant a poc a poc la quota de mercat d'aquests.