Amb 23.555 matriculacions sumant les vendes dels quatre primers mesos de l'any, Seat pot presumir ara de ser ni més ni menys que la segona marca més venut al nostre país. Una posició molt interessant tenint en compte que tan sols tenen per davant Toyota, un fabricant que al seu torn pot presumir de ser el líder a nivell mundial i que tenen els seus models híbrids una arma amb què Seat no pot lluitar.
Més enllà de tenir en aquesta segona posició un principal motiu d'orgull, el fet que la marca espanyola pugui presumir al seu torn a tenir ni més ni menys que tres models entre els 10 més venuts a Espanya és també un motiu de satisfacció per part del fabricant del grup Volkswagen, i més sabent que en els últims anys ha estat en el punt de mira precisament dels grup alemany veient com les seves xifres de vendes han caigut respecte a les que tenia temps enrere.
Així, amb el Seat Arona en la primera posició, el Seat Ibiza en la sisena i el Seat Ateca en la setena, la marca espanyola sap molt bé que és molt probable que aquest 2023 sigui un any molt millor quant a xifres generals de vendes respecte al 2022, un any en què van acabar en una preocupant sisena posició en el seu cas.
El Seat León dessembla del top 100
Però ull perquè no tot són bones notícies per a Seat al nostre país. I és que, com bé lamentaven el fabricant espanyol, no ha estat cap altre que això sigui León el que, per primera vegada en la seva història, s'ha quedat fora del Top 100 al nostre país. La situació amb aquest model no és tan greu que fins i tot el fet que el Seat Tarraco, un model que no sol ser precisament dels més venuts, sí que hagi acabat dins d'aquesta deducció, no fa cap altra cosa que evidenciar que el León és un model que viu en una situació molt complicada.
No és que sigui precisament cap secret que Seat ha reduït molt la gamma d'aquest model i que, a més, els compactes no passen precisament pel seu millor moment. Però el que fa més mal a Seat és que, mentre que el seu model continua caient sense parar i està ja en una situació molt dramàtica, no és cap altre que el Cupra León, és a dir, el mateix model que ell desitja però amb un toc més esportiu, el que pot presumir d'ocupar ara la posició 58 al nostre país, una posició molt millor que la que ocupa el model de Seat.
En el fabricant del grup Volkswagen fan gust molt bé, ja no és tan sols que les tornades s'hagin canviat entre el Seat León i el Cupra León, sinó que el més probable és que, una cosa que semblava impensable fa però fa dos anys quan el Seat León podia presumir de ser el model més venut d'Espanya, sinó que és possible que el porti una nova generació d'aquest model.