Quan es parla d'híbrids, el primer nom que ve a la ment sol ser Toyota. La marca japonesa domina aquest segment des de fa dècades. Tanmateix, aquest avantatge també ha obert la porta a rivals decidits a replicar la fórmula. Un d'ells és el nou Mitsubishi Grandis, un SUV que juga en la mateixa lliga que el Corolla Cross, però amb un avantatge decisiu: costa 11.000 euros menys.
Aquest SUV pren com a base el Renault Symbioz, canvia l'emblema i afegeix una alternativa molt competitiva dins del mercat dels híbrids amb etiqueta ECO. Aquesta estratègia de Mitsubishi no és nova. Ja ho va fer amb l'ASX i el Colt, ambdós desenvolupats a partir de models de Renault. Ara, amb el Grandis, repeteix el moviment.

Dues versions mecàniques amb sistemes híbrids per al nou Mitsubishi Grandis
Hi haurà dues versions mecàniques. La primera és un MHEV amb motor 1.3 turbo de quatre cilindres i 140 CV, que assoleix els 180 km/h i anuncia un consum mitjà de 5,8 l/100 km. La segona és la més interessant: un HEV de 1.8 litres atmosfèric combinat amb motor elèctric, amb 159 CV i 265 Nm de parell. Les seves xifres són atractives: 9,1 segons en el 0-100 km/h, velocitat màxima de 180 km/h i despesa mitjana de 4,4 l/100 km.
El preu és el que el fa tan cridaner. El Grandis HEV parteix des de 30.300 euros, amb descomptes inclosos. Davant ell, el Toyota Corolla Cross arrenca en 41.137 euros amb un motor de 140 CV. La diferència és abismal. I el que Mitsubishi ofereix no és un producte de segona fila. Inclou una garantia de vuit anys o 160.000 km, la qual cosa fa confiança als compradors que busquen durabilitat. A més, l'MHEV és més barat, amb un preu de partida de 26.100 euros.

Un rival molt perillós per al Toyota Corolla Cross
Fabricat en la planta de Renault a Valladolid, aquest SUV també destaca pel seu equipament tecnològic. De sèrie o en opció, ofereix integració completa amb serveis de Google, un sistema de so firmat per Harman Kardon i múltiples funcions remotes a través de l'aplicació de la marca. Elements que abans estaven reservats a segments superiors ara apareixen en un cotxe pensat per a un públic molt més ampli.

La prevenda del Grandis comença al setembre, i la seva arribada als concessionaris està fixada per a l'octubre. Un llançament ràpid, pensat per aprofitar la tirada dels híbrids amb etiqueta ECO i captar els qui busquen un cotxe pràctic, eficient i ben equipat sense pagar la prima d'un Toyota. Tot en una mida molt propera al Corolla Cross, que assegura espai familiar i comoditat en viatges llargs.