El Seat León és un dels models que ha ajudat a la marca espanyola a acabar el 2021 com el fabricant més d'èxit al nostre mercat. De fet, el León ha aconseguit acabar l'any, com l'Arona, entre els 10 models més venuts als concessionaris d'Espanya.

Això sí, la xifra de vendes del compacte de Seat estan molt lluny de les del SUV. I és que, l'Arona, que ha acabat l'any com el model més reeixit no tan sols de Seat sinó de tot el mercat espanyol, ha aconseguit matricular en el passat 2021 ni més ni menys que 21.946 unitats. Per la seva part, el León ha acabat a la setena plaça d'aquest top 10 amb 16.691 vendes.

Evidentment són xifres més que bones i és important tenir en compte que bona part de les vendes de l'Arona van arribar en els primers mesos de l'any quan la marca havia rebaixat molt el seu preu amb l'actualització de meitat de cicle en l'horitzó.

En el cas del León, la seva nova generació ja ha estat a la venda durant tot l'any, per la qual cosa la setena plaça és una posició que evidencia la traça del compacte a les nostres carreteres.

Les vendes del Seat León es desplomen en els dos últims mesos de 2021 al mercat espanyol

Tanmateix, han estat els dos últims mesos de l'any els que no li han senat precisament bé al model de Seat. Dos mesos, novembre i desembre, en què la firma s'ha emportat una bona clatellada amb el León.

Al novembre el seu compacte va acabar en la divuitena posició, lluny del top 10. Una posició que, això sí, la va ajudar a mantenir-se en la cinquena plaça en la llista general del que anava d'any.

Però el pal de veritat ha arribat el desembre, el mes en què el León ha acabat, ull, en una més que discreta posició número 24. Una baixada important de vendes que ha provocat que el compacte espanyola hagi baixat dues posicions en la general i hagi acabat l'any com el setè models més venut, com ja es pot comprovar en les llistes oficials de vendes generals a Espanya.

En aquest sentit, la preocupació en Seat no és menor. Ull, no precisament perquè el Lleó no sigui el model més venut. En el fabricant donen per fet que, ara que les grans ofertes de l'Arona han cessat i que els preus amb l'actualització del SUV han crescut, en aquest 2022 el León hauria de tornar a ser el rei de la marca al nostre mercat.

La preocupació arriba, entre altres coses perquè el Lleó ha acabat l'any per darrere del Dacia Sandero, un rival semi directe i, sobretot, del Toyota Corolla, un rival directe en el segment dels compactes. Així, no seria estrany que Seat apostés per reforçar les vendes del seu compacte amb bones ofertes en aquest acabat d'iniciar 2022.