Els que sempre han tingut a Citroën com un dels seus fabricants de referència són molt conscients que la marca francesa ha apostat de forma continuada al llarg de la seva història per models que, quant a concepció i disseny, s'han allunyat de forma evident de la resta de models, apostant per dissenys arriscats en molts casos i que com ha passat en aquest en concret, no a l'acabat de convèncer al públic, una cosa que ha portat que la marca hagi decidit suspendre definitivament la producció.
El model en concret no és altre que el Citroën C5 X, un model que va arribar fa tot just uns anys i que la marca va assegurar que, més enllà que es va convertir ja des del primer moment en el seu millor model en tots els sentits, comptava amb molts arguments al seu favor, entre ells la polivalència quant a la part estètica ja que comptava amb els millors arguments de les berlines però amb alguns arguments interessants dels SUV, m'has de ser un model familiar que comptava amb l'últim en tecnologia del fabricant.
El Citroën C5 X marxa per la porta del darrere
Però han estat alguns els problemes que han condemnat a aquest model, sent un d'ells el fet que, formant part del segment D, un segment en el que les marques generalistes amb prou feines tenen presencia i amb prou feines aconsegueixen bones vendes a excepció d'alguns models molt en concret, aquest model ha hagut de lluitar contra les marques prèmium, una lluita en la que mai ha tingut una possibilitat real de triomfar.
Un altre problema important ha estat és que, precisament atès el seu arriscat disseny, molts ho han descartat directament, per molt que fos una opció realment interessant quant a la seva polivalència.
Així, per molt que evidentment la marca continuï tenint a la venda unitats en estoc, ha desaparegut dels configuradors de la marca francesa a Europa, una cosa lògica tenint en compte que les seves xifres de vendes van caure de forma notable en el passat 2024 i que, de fet, mai no va ser model realment reeixit.
Tenint en compte la recent presentació oficial del nou Citroën C5 Aircross, la marca francesa ha deixat molt clar que ara serà aquest el seu model més ben dotat en tots els sentits i que, almenys de moment, vol deixar de banda el segment D.