No ha estat cap altre que el màxim responsable de Citroën, Vincent Cobée, el que ha assegurat recentment en unes declaracions que, al contrari del que molts podrien pensar, a la marca francesa no té res clar que el pugi per no continuar sent la carrosseria de moda en un futur no gaire llunyà.

"El públic en general ja no acceptarà cotxes amb un gran pes. Igual com els dinosaures, el SUV també morirà", segur el CEO de Citroën amb referència que, amb l'arribada dels models amb motor 100 × 100 d'elèctrics, els models tipus SUV deixen de tenir protagonisme que té l'actual.

 

I és precisament Citroën un dels fabricants que està apostant també puc anar ampliant cada vegada més la seva gamma de models que no siguin SUV purs, sinó que en molts casos són crossover o, com és el cas d'un dels seus models més ben valorats, un model que deriva directament d'una furgoneta comercial: el Berlingo.

Es pot destacar que, a diferència del que va passar durant 2022, Citroën ha optat en aquest el 2023 per tornar a comercialitzar les versions amb motors de combustió d'aquest Berlingo, tenint així l'oportunitat de fer-nos amb un Berlingo amb un d'aquests motors i també fer-ho també amb un motor 100 × 100 elèctric, una opció que sembla que no ha triomfat dins del catàleg de la marca francesa.

El Citroën Berlingo, un familiar 'anti SUV' que creix a Espanya

Aquest tipus de furgonetes comercials ara interpretades per convertir-les en models familiars està creixent quant a vendes al nostre país. I és així perquè, a diferència del que ocorre amb els SUV, en aquest cas sí que podem presumir de tenir una àmplia capacitat del maleter i a l'habitabilitat sense que això impliqui un sobrecost habitual amb què sol suposar aconseguir un SUV.

 

En aquest sentit, tenint en compte que aquest Berlingo compta amb ni més ni menys que fins i tot 600 l de maleter, una capacitat més que de sobres per a una família que necessita habitualment molt maleter, tan sols fa falta veure els preus de les versions d'accés amb els seus motors de combustió per adonar-se'n de perquè molts parlen d'ell com el perfecte 'anti SUV'.

Per poc més de 23.000 € podem tenir un Berlingo amb un motor 1.2 Puretech de 110 cavalls de potència associat a una transmissió manual, així com opció 1.5 BlueHDI, dièsel en aquest cas, de 100 cavalls de potència també associat a una transmissió manual, la configuració perfecta per a aquelles famílies als que els agrada viatjar de forma habitual, per poc més de 24.000 €.