El Volkswagen Golf és un d'aquests models que no necessiten gaires campanyes de publicitat per acabar sent un dels cotxes més venuts a Europa. Un model que porta ja moltes generacions, vuit en concret, a les carreteres del vell continent, i aconseguint sempre molt bones xifres de vendes.

Entre altres coses perquè és un model que resumeix a la perfecció l'esperit de la marca: un digues-li-ho neutre però atractiu, una qualitat per sobre de la mitja, bons motors i bon equipament i una relació qualitat/preu molt top.

 

Això sí, sent com és un model que es queda a mig camí entre les marques generalistes i les prèmium quant a preu, no són pocs els que busquen alternatives. Jugar en aquest terreny intermedi l'ajuda molt en aquest sentit, ja que tampoc no hi ha gaires models que siguin rivals directes. Un dels que més s'apropa és, de fet, un model que pot presumir de ser, per a molts, fins i tot una opció millor en tot: el Mazda 3.

El Mazda 3 és un dels pocs models que pot presumir de ser un digne rival del Volkswagen Golf

Un dels principals arguments d'aquest compacte japonès és el seu preu. I és que, com bé podem veure en quecochemecompro.es, aquest és més baix que el del Golf. Mentre que el Volkswagen té un preu de 29.705 euros en la seva versió d'accés, el Mazda parteix des dels 23.045 euros amb el descompte de 3.265 euros ja inclòs per finançar la compra amb la marca japonesa.

Però ull perquè no és l'únic argument que té aquest Mazda per ser considerat per cada vegada més conductors com una opció més que atractiva davant el Golf. I és que, a diferència del Volkswagen, el Mazda arriba de sèrie amb un motor que compta amb un sistema de micro hibridació lleugera, una mecànica que li permet poder lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

 

No és un detall menor tenint en compte les cada vegada més restriccions a segons quines ciutats. En concret, el Mazda 3 arriba amb un 2.0 Skyactiv-G de 122 cavalls de potència, una mecànica millor que la 1.0 TSI de 110 cavalls que arriba en el Golf més senzill de tots.

D'altra banda, malgrat que a nivell d'equipament sí que el Golf està un petit esglaó per sobre del Mazda, el model japonès pot presumir de tenir un disseny molt més atractiu. De fet, no són pocs els que ho consideren un dels compactes més bonics del mercat, amb més glamur i més elegants.

És evident que els que no tenen en el pressupost el seu principal argument de compra aniran a buscar el Golf sense pensar-se'l dues vegades, però si, en el fons, per relació qualitat/preu, el Mazda és segurament una opció més intel·ligent. Entre altres coses perquè compta amb l'etiqueta ECO.