Per molt que segueixin sent molts els espanyols els que no tenen de fet ni idea de quina marca és BYD, és molt probable que d'aquí a uns anys, no molts, el fabricant xinès s'hagi convertit en una de les referències al nostre país. Entre altres coses perquè l'ofensiva de producte que està duent a terme aquest gegant asiàtic a Europa és molt important.

El principal objectiu de la marca és el de convertir-se en un de les marques de cotxes elèctrics més venudes tant a Espanya com a Europa, amb models que poden presumir de tenir una excel·lent relació qualitat preu i que, de fet, en la immensa majoria dels seus casos acabar estant per sota dels seus rivals directes, que els converteix en una opció realment temptadora per a aquells que vulguin fer el salt a un model elèctric de la mà que regna en vendes el cotxes elèctrics a la Xina, el seu mercat natal.

 

Però que tinguin com el seu principal objectiu és ser el rei dels elèctrics no implica que en el fabricant no tinguin en compte també cap altre tipus de mecàniques. És més, precisament veient que són molts els que estarien disposats a fer el salt a un elèctric però té un certes dubtes, l'aposta pels motors híbrids endollables és la millor resposta.

BYD ampliarà la gamma del seu Seal U amb una versió PHEV

És per això que, més allà que el seu Seal U pugui presumir de ser en la seva versió 100 × 100 elèctrica un digne rival de models com el Tesla Model Y, la marca llançarà a l'afluixo dels propers mesos al nostre país i a Europa una versió que compta amb un motor híbrid endollable.

Concret es tracta d'una versió que compta amb dos motors elèctrics i un motor de gasolina i, que és més important, una bateria que li permet tenir fins a 70 km d'autonomia amb la bateria plena, el que li permet ser un model perfecte per cobrir els desplaçaments diaris amb els seus motors elèctrics i, alhora, tenir el motor de combustió per afrontar llargs viatges en carretera i autopistes sense cap tipus de problema i sense els mals de cap que provoquen els elèctrics al nostre país, especialment en els llargs viatges.

 

De moment no se sap el preu que tindrà aquesta versió, però tenint en compte l'estratègia de preus que està portant acabo el fabricant xinès, no seria estrany que es convertís en un dur rival per a models assentats en la seva categoria com són el Toyota RAV4, el Ford Kuga o el Lynk&Co 01.