La marca xinesa BYD continua guanyant terreny al mercat espanyol, consolidant-se com una de les firmes de més creixement en l'àmbit de la mobilitat elèctrica. En els cinc primers mesos de 2025 ha superat les 5.000 unitats matriculades a Espanya, situant-se per sobre de marques com Tesla, Honda o Mazda. Aquesta progressió reforça el seu paper com un dels fabricants elèctrics amb més projecció comercial al país, impulsat per una estratègia centrada en l'accessibilitat, la tecnologia pròpia i una gamma cada vegada més diversificada.

La clau de l'èxit de BYD rau en la seva capacitat per oferir vehicles elèctrics i híbrids endollables amb un elevat nivell d'equipament a preus notablement més competitius que els de molts dels seus rivals directes. En l'actualitat, l'oferta de la marca a Espanya inclou models com el Dolphin, l'Atto 3, el Seal, el Seal U i l'Han. Tots ells comparteixen una base tecnològica sòlida i una proposta centrada en l'eficiència sense renunciar a prestacions o disseny.

 

El compacte Dolphin s'ha consolidat com una de les opcions més assequibles del segment, amb autonomies que superen els 400 km en algunes versions. L'Atto 3, SUV elèctric d'accés, destaca pel seu equilibri entre habitabilitat, tecnologia i preu. En l'àmbit de les berlines, el Seal aporta versions de fins a 530 CV i més de 500 km d'autonomia. I el destacable en aquest cas és l'èxit del Seal O, un SUV elèctric de mida mitjana que ha aconseguit posicionar-se entre els models més venuts de la marca des de començament d'any, gràcies al seu espai interior, disseny modern i rendiment competitiu en termes d'autonomia i eficiència.

Tecnologia pròpia i alguns punts a millorar

BYD ha apostat per desenvolupar internament tant les seves bateries com les plataformes i el programari embarcat. La seva bateria Blade, comuna en tota la gamma, s'ha convertit en una referència per la seva seguretat estructural, resistència a la calor i bona densitat energètica. Això ha permès oferir autonomies destacables en combinació amb preus ajustats, una fórmula que ha resultat clau en el seu creixement. Tota la gamma inclou un alt nivell de connectivitat, sistemes d'assistència a la conducció i un enfocament pràctic quant a habitabilitat i modularitat.

 

D'altra banda, alguns aspectes encara han de millorar. En certs models es perceben limitacions en la qualitat d'acabats o en l'ergonomia interior, especialment davant marques més consolidades. També persisteix una xarxa de servei postvenda en procés d'expansió, la qual cosa pot suposar demores en manteniment o reparacions en zones amb menor cobertura comercial. A més, alguns vehicles presenten ajustaments de suspensió o direcció menys afinats, que no assoleixen el refinament dels líders del segment.

En aquest sentit, BYD ha aconseguit construir una oferta ben posicionada per als qui busquen electrificació sense un sobrecost elevat. La seva progressió al mercat espanyol i l'èxit de models com el Seal U evidencien una demanda creixent. Amb una gamma diversa, tecnologia pròpia i preus accessibles, la marca es perfila com un dels actors clau en la transició cap a una mobilitat elèctrica més àmplia i assequible.