BMW, Mercedes i Audi porten moltes dècades lluitant entre elles en una guerra més que oberta amb l'objectiu de ser la marca prèmium més venuda a nivell mundial. Una guerra que normalment guanya Mercedes, la marca que, de les tres, pot presumir de tenir un estatus major quant a luxe i qualitat.
Tanmateix, el passat 2021 va ser la marca de Munich la que, per primera vegada després de cinc anys de domini absolut dels de l'estrella de plata, va acabar a dalt de tot quant a xifres de vendes al terreny de les prèmium.
És per això que Mercedes no té cap altra intenció que recuperar el seu tron, i per a això està posant molt esforç en una família de models que, si bé ara potser no tenen el paper destacat que tenen d'altres, sí que en un futur seran les seves millors cartes. No són d'altres que els models de la família EQ, és a dir, els models cent per cent elèctrics.
I l'últim membre de la família que acaba de ser presentat no és precisament un membre menor, si no que es tracta del més important i més luxós, l'EQS SUV, la versió SUV de la berlina cent per cent elèctrica.
Mercedes presenta el seu EQS SUV, un model que arriba per plantar cara al BMW iX
Un model que arriba per a, entre moltes altres coses, plantar cara al BMW iX, el que també pot presumir de ser el model més luxós i top dins de la família d'elèctrics de BMW.
En el cas de l'EQS SUV, tan sols fa falta llançar un ull a les imatges per adonar-se que no és un Mercedes més i que, sens dubte, és un d'aquests models que ajuden a fer encara més evident el caràcter de prèmium de la marca. En aquest cas, segurament fins i tot més de luxe que de prèmium.
I és que aquest EQS SUV compta amb l'últim en tecnologia dels de l'estrella de plata, tant en el que es refereixi al seu motor, com a l'interior i quant als ajuts i sistemes de conducció. Amb potències que van des dels 360 cavalls fins als 544 en el cas de la versió més potent i amb autonomies que superen els 600 quilòmetres en tots els casos, aquest EQS SUV pot presumir de ser un SUV amb una mecànica que no deixa indiferent a ningú.
Com tampoc no ho fa el seu interior en el qual, com bé podem veure en les imatges, destaca per sobre de la resta les tres enormes pantalles unides que formen el sistema MBUX Hyperscreen de ni més ni menys que 56 polzades.
És evident que és un model, com passa amb el BMW iX, amb el qual Mercedes saben que no aconseguiran gaires vendes, però és un model amb el que els alemanyes sí que deixen el llistó molt alt en matèria de luxe, tecnologia i disseny, els seus tres punts forts.