A diferència del que estan fent la immensa majoria de marques generalistes a Europa, les marques prèmium com Audi, BMW, Mercedes i companyia continua apostant pel segment de les berlines, un segment que en el passat els en va donar moltíssims alegries però que ara ha perdut molt pes.
Una pèrdua de pes que ha arribat precisament de la mà de l'aposta d'aquest tipus de fabricants clara i decidida pels SUV. Tanmateix, tenint en compte que les marques prèmium tenen uns marges de benefici molt superiors que tenen les marques generalistes, fabricants com Mercedes i companyia sí que es poden permetre el luxe de continuar tenint als seus catàlegs berlines que amb prou feines tenen sortida comercial a les carreteres del vell continent.
En aquest sentit, com no podia ser d'una altra forma i amb la clara intenció precisament de robar-li vendes a aquestes marques, ha estat precisament la marca prèmium de Citroën, DS, la que ha apostat en els últims temps per posar al mercat un model que realment pot competir amb opcions molt assentades dins dels catàlegs de les marques germàniques.
El DS9, una berlina PHEV molt top
No és altre que el DS9, una berlina de gairebé 5 m que, tal com podem veure en les imatges, compte amb el llenguatge disseny propi d'aquesta marca prèmium europea, amb llenguatge de disseny en el qual l'elegància i l'esportivitat es donen la mà d'una forma més que interessant.
El millor en aquest cas és que, més enllà que compta amb un disseny i un equipament de sèrie més que notable, en el fabricant francès anotat per dotar-lo amb un motor híbrid endollable, de tal manera que aquest model pot lluir l'etiqueta ZERO de la DGT i tenir així més de 50 km d'autonomia en manera 100 × 100 elèctric.
Es pot tenir en compte, això sí, que sent com és un model prèmium, tal com podem veure en quecochemecompro.com no és que sigui una opció precisament barata. I és que aquesta versió PHEV amb un motor de 250 cavalls de potència té un preu de partida que voregen els 60.000 €.
Tanmateix, és important destacar que si busquem una opció semblant amb aquest tipus de motor dins dels catàlegs de les marques prèmium alemanyes, els seus preus són bastant més elevats, per això són molts els que consideren a aquest DS9 com una de les millors opcions d'aquí a un segment que, això sí, no té el pes que tenia fa unes dècades a les carreteres europees.
