Els SUV híbrids s'han convertit en models cada vegada més populars al nostre mercat. Si ja els SUV eren una categoria de cotxe que estava cada vegada més implantada a Espanya, l'entrada en joc dels motors hibrido auto recarregables ha provocat que siguin molts els que hi optin ara.

Entre altres coses perquè, si bé és cert que el cost per quilòmetre amb aquests models continua sent evidentment més gran que el que té un cotxe elèctric o un híbrid endollable, el seu consum, especialment en entorns urbans, és alhora més baix que el que tenen els models de combustió tradicional.

A tot això s'ha de sumar també el fet que, en comptar amb aquesta mecànica, els híbrids auto recarregables són models que arriben de sèrie amb una transmissió automàtica, un tipus de transmissió cada vegada més buscada i sol·licitada a Espanya.

 

Fa anys que el Toyota RAV4 és una referència en el seu segment, entre altres coses perquè fins fa poc no hi havia precisament gaires rivals directes per mida amb aquest tipus de mecànica. El problema en el seu cas és que és un model que cada vegada té preus més alts, per això molts busquen alternatives.

El Lexus UX és una alternativa prèmium al RAV4

I una d'elles és el Lexus UX. Es pot tenir en compte que el Lexus és un model de dimensions més reduïdes i que, per tant, no té ni la capacitat de càrrega ni l'habitabilitat del Toyota. Tanmateix, es tracta d'un model d'una marca prèmium, en concret de la marca prèmium de Toyota, pel que arriba més que ben dotat de sèrie en tot.

 

El curiós en aquest cas és que es tracta d'un model més barat ja que les ofertes actuals deixen a la seva versió d'accés, que compta amb un motor HEV de 184 cavalls de potència i amb un equipament molt complet, el seu preu es queda per sota del que té el RAV4.

Així, tret que un dels principals arguments de compra sigui l'espai i la capacitat de càrrega, són molts els que prefereixen pagar una mica menys a costa de perdre aquest espai extra del RAV4 però alhora aconseguir un model prèmium, un model amb més caixet i més pes al mercat espanyol.