No és que sigui precisament cap secret que és un dels principals problemes que tenen avui dia els cotxes elèctrics a nivell mundial és la seva autonomia. Cap tenir en compte que, com bé saben les marques que fabriquen aquest tipus de cotxes, la immensa majoria dels conductors no solen recórrer grans distàncies de forma habitual en el seu dia a dia, sinó que més aviat solen optar per distàncies curtes, per la qual cosa, en el dia a dia, comptar amb l'autonomia reduïda no és un problema.

Tanmateix, el problema arriba a l'hora d'afrontar llargs viatges a l'autopista i carretera, especialment viatges de molts quilòmetres en els quals els cotxes elèctrics, almenys de moment, no estan alhora respecte als cotxes de combustió tradicional.

Si bé és cert que cada vegada estan apareixent més opcions al mercat que opten per comptar amb grans bateries molt potents que els permeten tenir autonomies que ronden els 700 km, és a dir, autonomies que no s'igualen en molts casos als models amb motor de combustió, la immensa majoria dels cotxes elèctrics tenen autonomies molt més reduïdes.

La patent de Ford que pot canviar la indústria del cotxe elèctric

En aquest sentit, tampoc no és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria de fabricants estan treballant ja en intentar poder posar a la venda cotxes elèctrics amb una autonomia més gran. Tanmateix, existeixen també altres maneres d'ampliar l'autonomia dels cotxes elèctrics sense que això depengui de la bateria.

 

Un bon exemple d'això és una patent que ha registrat recentment Ford, una de les marques més potents a nivell mundial, que passa per què no sigui el cotxe el principal motiu de preocupació, sinó la carretera per si mateix.

Es tracta d'una tecnologia que consta d'un sistema de bobines de càrrega sense fil incrustades al propi paviment de les autopistes així com un altre tipus de carreteres, i que estan connectades a la xarxa. L'objectiu no és cap altre que carregar els cotxes elèctrics mentre circulen.

Es pot tenir en compte que ja hagut alguns experiments en aquest sentit, i que siguin molts els fabricants que consideren que, en un futur, aquesta podria ser una solució més que interessant per als cotxes. El problema en aquest cas és que dur a terme la construcció i implementació d'aquest tipus de carreteres ja no depèn dels fabricants de cotxes, sinó dels governs de cada país.