No van ser precisament pocs els que, a l'inici de 2021, ja van deixar clar que no anava a ser un any fàcil per a la indústria de l'automòbil. El que segurament pocs podrien pensar és que la crisi de semiconductors i la falta de subministraments anava a ser tan greu i afectar tant certes marques.

Mercedes és el perfecte exemple d'això: la baixada de vendes a nivell mundial en l'últim trimestre de l'any ha provocat que els de l'estrella de plata hagin perdut el tron de la marca prèmium més venuda del món en aquest 2021, un tron en el que ara hi és BMW.

Respecte a Audi, la marca alemanya ha tingut llums i ombres, però un dels seus models en concret és que el té el dubtós honor d'haver estat un dels mals de cap més importants del fabricant en aquest 2021.

L'Audi TT ha tancat l'any 2021 amb una bestial caiguda de vendes que evidencia que el seu final està cada dia més a prop

I no és cap altre que l'Audi TT, un esportiu que no fa molt era un dels més buscats a Europa però que és evident que és ja al caire de l'abisme. I és que les xifres són tremendament preocupants per a Audi: el 2021 la marca tan sols ha venut 32 unitats d'aquest model.

Així, respecte a l'any anterior, la caiguda ha estat d'un 65,9 per cent en la versió cupè i de, ull, un 85 per cent quant a les versions cupè. Un pal en tota regla que confirma que cada vegada són més els conductors que, quan busquen un model esportiu, ho fan també dins de la gamma dels SUV. I un bon exemple d'això és que el mes de desembre passat s'ha venut gairebé el mateix nombre de versions RS de l'Audi Q3 que d'Audi TT en tot l'any.

En aquest sentit, tenint en compte que Audi ha llançat una versió de comiat del seu TT als Estats Units (al Canadà ja no es ven perquè no compleix la normativa d'emissions), no són pocs els que donen per fet que la marca dels quatre cèrcols no tardarà a jubilar abans del previst a un model que, en el seu moment, va ser un dels objectes de desig de molts.