Un dels models que més alegries ha donat a Audi en els últims anys tant a Espanya com a la resta de mercats importants a Europa ha estat el Q3. I és que, si bé és cert que el fabricant alemany té un model per sota, el Q2, el Q3 pot presumir de ser un model molt interessant per a aquells que busquen un SUV de mida compacta de marca prèmium amb una bona relació qualitat preu, especialment en les versions equilibrades quant a equipament i motor.

 

El problema d'aquest tipus de models és que, si bé és cert que són molts els que estan disposats a fer un cert esforç econòmic per fer-se amb algunes de les seves versions d'accés, versions que al seu torn arriben més ben dotades en tots els sentits que la immensa majoria de models generalistes del seu segment, són les versions superiors i les que compten amb motors més sofisticats els que realment tenen un problema quant a vendes a les carreteres espanyoles.

L'Audi Q3 híbrid endollable és molt car

I això és el que li passa precisament a la versió 45 TFSIe del Q3 a la seva carrosseria Sportback, una carrosseria que passa per ser més esportiva que la normal en comptar amb un disseny tipus cupè.

És més que cert que aquesta mecànica híbrida endollable que ofereix gairebé 250 cavalls de potència, que arriba associada a un sistema de transmissió automàtica i que compta amb més de 40 km d'autonomia elèctrica és una mecànica molt interessant per la seva polivalència, ja que permet desplaçar-se en la immensa majoria de trajectes diaris de manera elèctrica i deixar el motor de combustió per als llargs viatges a l'autovia i autopista.

 

El problema en el seu cas és que té un preu de partida en la seva versió d'accés que supera els 55.000 €, un preu massa alt i que a més no li permet entrar dins del programa d'ajuts del govern que busca incentivar la venda de cotxes amb etiqueta ZERO.

D'altra banda, es pot destacar que, si optem per un equipament millor, el seu preu es pot elevar tranquil·lament per sobre dels 60.000 €, un preu que molts consideren massa elevat per a un SUV compacte que, a més, en comptar amb aquest tipus de motor perd molta capacitat de càrrega al seu maleter, que passa de tenir més de 500 l en les versions de combustió a tenir poc més de 360 en aquesta versió híbrida endollable.