No és que sigui precisament cap secret que els dos principals rivals directes d'Audi a Europa han estat des de fa ja molts anys Mercedes i BMW. En aquest sentit, tampoc no és que sigui precisament cap secret que el més habitual amb aquests tres fabricants és que, si bé és cert que cada un sempre tingui un pla propi de present i de futur, els tres estiguin sempre molt atents a veure què fan els altres dos fabricants per intentar contrarestar les seves propostes.

Així, per molt que evidentment els seus models siguin molt diferents a nivell de disseny, tan sols fa falta veure la gamma d'aquestes tres marques per adonar-se dels paral·lelismes que podem trobar, sobretot referent als segments en els quals més estan apostant en els últims anys.

 

No és casualitat llavors que molts es van sorprendre quan fa ja vuit anys, el 2016, no va ser altra que Audi la que va decidir començar un nou camí de la mà d'un model que no tenia llavors ni ha tingut des d'aleshores un rival directe en les gammes de BMW i Mercedes: l'Audi Q2.

Audi confirma l'adeu del Q2

La intenció de la marca alemanya era que aquest Q2, seguint els passos també del A1, se situés com una opció d'entrada a la gamma dels SUV d'Audi, situant-se així per sota del Q3. D'aquesta forma la marca alemanya posava al mercat un model molt interessant per a aquells que no necessiten tant espai i tanta habitabilitat com la que oferia i continua oferint el Q3 i, a més, no voldrien pagar un preu tan alt per un SUV prèmium.

 

El problema en aquest cas és que, més enllà que les seves xifres de vendes no hagin estat precisament les esperades, els plans de la marca passen per apostar cada vegada més cap a els elèctrics i anar netejant la seva gamma de models de combustió senzills, per això aquest Audi Q2, com passa amb l'A1, no va a tenir un successor directe. No ha estat cap altre que Gernot Döllner, CEO d'Audi, el que va deixar molt clar el futur d'aquests dos models: "No tindrem un successor per a l'A1 o el Q2, ni un successor directe".

D'aquesta forma, i almenys fins i tot que arribi un model 100 × 100 elèctric que s'hauria de situar per sota del Q3, el model d'accés a la gamma d'Audi una vegada el A1 i el Q2 diguin definitivament adeu serà l'Audi A3, un compacte que continua sent una de les referències a Europa en la seva categoria.