És de sobres conegut que marques com Audi, BMW o Mercedes se situen per sobre de les marques generalistes a nivell d'estatus al mercat i, per tant, molts els consideren marques superiors en tots els sentits. El fet que els seus models siguin de més qualitat, comptin amb millor tecnologia, siguin més cars i luxosos acaba provocant que molts vegin els models prèmium un sinònim d'èxit en tots els sentits, també a nivell de marca.

 

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que en una indústria com la de l'automòbil hi ha certs problemes que acaben afectant igual a una marca prèmium que és una marca generalista o a una marca low-cost, i això és el que li està succeint precisament ara al fabricant alemany, que ha acabat obtenint uns resultats durant el primer trimestre d'aquest 2024 que no és que siguin precisament positius.

Els problemes a Audi provoquen pèrdues de beneficis el 2024

Tal com han apuntat a la marca, el problema està en la falta d'un component crític dels motors, en aquest cas dels motors de combustió V6 i V8 continuen sent la base de molts dels models més venuts de la marca alemanya a nivell mundial. Si bé és cert que des del fabricant no han volgut donar detalls sobre quin és el component concret, des de mitjans alemanys apunten a una corretja utilitzada pels generadors d'arrencada dels models MHEV i PHEV, una corretja que és subministrada per Vistesco des de l'any 2018.

 

Aquest problema no està sent menor, i està provocant problemes realment seriosos per a la marca. És més, com han apuntat a Audi, el seu benefici operatiu ha caigut un 74% durant els tres primers mesos de l'any fins a obtenir uns registres positius de 466 milions d'euros. Xifres molt diferents dels 1.820 milions obtinguts durant el mateix període de l'any anterior. D'altra banda, els ingressos han caigut un 19%, passant dels 16.880 milions registrats entre gener i març del 2023 als 13.720 milions d'euros d'aquest curs.

Evidentment en el fabricant prèmium estan buscant la millor i més ràpida solució per posar fi a un problema de subministrament d'un component clau en alguns dels seus motors més venuts perquè així puguin tornar a tenir bones xifres de beneficis.