Al contrari del que van decidir fer en el seu moment Mercedes i BMW, les dues marques rivals directes d'Audi des de fa ja moltes dècades sobretot a Europa, la marca dels quatre cèrcols va decidir entrar en el segment dels utilitaris, un segment en el que les prèmium no és que tinguin molta presència.

I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que són moltes les marques que basen els seus èxits en aquest segment, entre elles marques com Dacia amb el Sandero, Seat amb l'Ibiza, Citroën amb el C3 o Peugeot amb el 208, les marques prèmium van dirigides a un altre tipus de clients i, sobretot, amb models que acaben donant molts més beneficis.

Tanmateix la proposta d'Audi en aquest segment, el A1, passa per ser una de les opcions més interessants, entre altres coses perquè, més enllà de ser el model més barat de la marca alemanya, en les seves versions intermèdies és una opció atractiva per a aquells que no tenen, això sí, en el pressupost el seu millor argument de compra.

 

Per molt que sigui el model més barat de la marca prèmium alemanya i això no significa que sigui un model accessible per a tothom, i menys en la qual és la seva versió més interessant en tots els sentits, la versió tipus crossover que rep el nom d'Allstreet.

L'Audi A1 Allstreet és excessivament car

Aquesta versió dona un toc més crossover a aquest model, augmentant així la seva distància respecte al terra i convertint-se en un model amb algunes de les característiques a les quals tant agraden els SUV, com és el fet de la comoditat a l'hora d'entrada i sortir del cotxe així com, en teoria, una millor posició a l'hora de conduir per moure's per entorns urbans.

 

El problema en aquest cas, i el que ha provocat que les seves xifres de vendes no siguin tan bones com les de la versió normal, és que ja des de la versió d'accés d'aquest model és molt car, superant els 30.000 € i arribant amb una mecànica i un equipament realment senzills per a un model d'aquest preu.

Un motor de gasolina de 116 cavalls de potència i algunes llacunes importants en el que es refereixi equipament i qualitat de materials, no és casualitat que siguin molts els que prefereixin optar per les versions millor dotades d'utilitaris menys prèmium abans que per un A1 Allstreet que, per molt atractiu que sigui per fora, té en el seu alt preu el seu pitjor enemic.