El Peugeot 2008 pot presumir de ser un dels SUV de moda des de fa ja un temps a Espanya. Un model que, en el que portem d'any, ha aconseguit entre gener i febrer ni més ni menys que 2.539 matriculacions, xifra que fa d'ell el tercer model més venut al nostre mercat.
Una tercera plaça del podi més que interessant ja que els dos models que té per davant, els Toyota Corolla i C-HR, compten amb motors híbrids, la qual cosa els converteix en rivals semidirectes, especialment en el cas del model japonès.
Un 2008 que, com sol ser habitual en els últims anys en Peugeot, pot presumir de tenir un equilibri més que interessant i ben aconseguit entre la seva qualitat, el seu disseny, la seva tecnologia i el seu preu.
És evident que hi ha opcions al mercat més barates que aquesta 2008, que com veiem en quecochemecompro.es té un preu de partida de 22.750 euros en la seva versió bàsica amb motor de gasolina, però també és evident que si s'ha convertit al top vendes de Peugeot és per alguna cosa.
Suzuki té un dels millors SUV compactes a Espanya, però el seu preu és massa alt
És per això que marques com Suzuki, que ja per si mateix no és que tingui una quota de mercat molt gran a Espanya, busquen diferenciar-se de Peugeot per a així poder aconseguir robar-li alguna venda.
I ara els japonesos ho han fet amb una versió del seu Vitara que, sens dubte, pot presumir de ser de les millors. Una versió que, a diferència de l'anterior que va posar a sobre de la taula Suzuki, no compta amb un motor amb un sistema de micro hibridació, sense amb un híbrid pur.
En aquest cas, un motor que arriba amb un bloc gasolina d'1,5 litres amb 102 cavalls de potència i un propulsor elèctric de 33,4 cavalls, oferint una potència conjunta de 116 cavalls. És cert que no és una mecànica precisament gaire potent, però tenint en compte que és híbrida, ajuda a reduir molt els seus consums sense que això impliqui unes prestacions massa fluixes. A Suzuki, a més, han optat per oferir aquest Vitara full Hybrid amb dues opcions de tracció, tant tracció senzilla com a les quatre rodes.
Això sí, aquest model té dos inconvenients. D'una banda, el seu maleter, que al contra amb la bateria del motor elèctric s'ha vist reduït a tan sols 289 litres, una capacitat massa just.
Per un altre, potser el seu inconvenient més important, el seu preu. I és que aquest Vitara té un preu de partida de 29.000 euros sense descomptes ni promocions, un preu que s'eleva a més de 5.000 euros per sobre del Peugeot 2008 i, ull, a casi 4.000 euros més que el Toyota C-HR, que sí que compta amb motor híbrid com aquest Vitara. Segurament aquesta versió ajudarà que el SUV japonès guanyi adeptes a Espanya, però és obvi que, per preu, molts continuen apostant pel top vendes de Peugeot.