Lluny queden ja els dies en què Seat era la marca que dominava a pler el mercat espanyol. Dies en què els seus models eren la principal aposta de molts conductors precisament per la seva excel·lent relació qualitat/preu.

Actualment ja no és així. Per molt que Seat continuï sent una de les marques més venudes, les seves vendes van a menys. De fet, lluny del que passava temps enrere, els resultats de vendes totals en el que portem d'any mostren que Seat és la cinquena marca més venuda a Espanya en aquest 2022 per darrere de Toyota, Kia, Volkswagen i Peugeot.

Però potser el més preocupant per a Seat és que la diferència amb el primer classificat en el rànquing, Toyota, és de més de 3.000 matriculacions, una diferència que sembla que serà molt difícil que la marca espanyola recuperi.

 

I més veient els resultats del mes d'abril en els quals un dels seus models estrella ha perdut unes quantes posicions i comença a ser ja un motiu seriós de preocupació a la marca espanyola. No és cap altre que el Seat Ateca, el SUV de mida mitjana que poc a poc va perdent pes.

Seat comença aquesta preocupada amb el seu Ateca veient les xifres de vendes d'abril

Per molt que els seus Arona i Ibiza sí que continuïn tenint bones xifres de vendes, sent el quart i el novè model mes venut a Espanya des de començament d'any, l'Ateca no acaba d'arrencar.

És més, després d'un bon mes de març en què va acabar en el novena plaça, ha estat a l'abril quan ha caigut unes quantes posicions fins a quedar-se fora fins i tot del top 20. Concretament ha acabat en la 21 amb un total de 909 vendes. La part positiva és que, tenint en compte les xifres dels altres mesos, aquesta caiguda no ha implicat un drama a nivell global des de començament d'any, per la qual cosa l'Ateca segueix en una més d'interessant setzena plaça a Espanya.

 

El problema en el seu cas és que són diversos els models que té per davant que són rivals directes com és el cas del Hyundai Tucson o el Kia Sportage. I el pitjor, el que segurament fa més mal a la marca és que no és cap altre que el Cupra Formentor el model que també està aconseguint més vendes que l'Ateca.

És per això que, tenint en compte que aquest SUV basa el seu èxit en el seu preu, no són pocs els que ja donen per fet que Seat va a de llana una bona promoció, com ha fet amb els seus Arona i Ibiza, per donar-li un fort impuls les seves vendes.

Això sí, veient que les vendes de models com el Lleó, l'Ateca o el Tarraco van a menys i que les de l'Ibiza i Arona van a més, sembla que la teoria cada vegada més factible que Seat acabi sent la marca low cost del Grup Volkswagen va bestiar força.