No és que sigui precisament cap secret que, si bé és cert que la immensa majoria dels que van a un concessionari a la recerca d'un cotxe nou no tenen precisament en el servei postvenda una de les seves principals preocupacions, tota la gestió per part del fabricant una vegada ja s'ha venut un cotxe és igual d'important, sobretot si apareixen diferents problemes.

En aquest sentit, són molts els conductors que, una vegada comprar un cotxe d'una marca i estan més que satisfets amb el tracte que han rebut per part del fabricant davant de diferents situacions, optar per repetir de nou amb aquesta marca amb el seu nou cotxe. Aquesta fidelitat és el que precisament moltes marques busquen, i allà el servei postvenda és clau.

 

Un servei que en alguns fabricants, com està passant en alguns casos amb marques com MG al nostre país, no acaba de ser satisfactori del tot, o almenys no para gaires conductors que s'estan queixant. Però ull perquè els problemes que estan tenint alguns conductors amb MG s'allunyen molt dels problemes infinitament majors que estan tenint els que van decidir comprar una unitat d'un dels cotxes elèctrics que estava cridat a ser important a nivell mundial: el Fisker Ocean.

El drama dels propietaris del Fisker Ocean

Es pot tenir en compte que, més enllà que el fabricant de Califòrnia exigís una quantitat més que alta per a la reserva d'aquest model i que els que el van reservar van estar diversos mesos esperant l'arribada de la seva unitat, han estat molts els que han alertat d'alguns problemes a nivell de programari amb aquest elèctric.

Però un dels grans problemes que està tenint aquest model és que, per exemple al mercat de Noruega, un mercat en el qual els elèctrics estan guanyant cada vegada més pes, són moltes les companyies d'assegurances que estan descartant poder cobrir aquest model amb assegurances a tot risc, un tipus d'assegurança molt habitual davant els primers anys de vida comercial d'un model.

 

Problema que es fa encara més gran tenint en compte que una de les condicions que imposa la marca californiana per poder finançar la compra del vehicle és que es compti amb assegurança a tot risc, per la qual cosa, en no disposar d'aquest tipus d'assegurança no es pot finançar la compra i s'ha de pagar al comptat, una cosa que evidentment està derivant en molt poques vendes.

És més, en tot just quatre mesos, aquest model ha superat per poc les 600 matriculacions a tot Europa, una xifra evidentment molt allunyada de les que en el fabricant s'esperaven i quan van començar aquest projecte.