Marques com Peugeot, Opel, Seat o Kia pot presumir de ser algunes de les opcions més venudes tant al nostre país com en bona part dels mercats europeus, entre altres coses perquè són marques generalistes que sempre han pogut presumir de tenir una molt bona relació qualitat preu en tots i cada un dels seus models.

Això sí, no és que sigui precisament cap secret que els últims temps, arran d'algunes crisis i de la inflació generalitzat a nivell mundial, els preus dels cotxes nous a l'augmentat de forma notable, pel que ja comencen a ser bastants els conductors que decideixen deixar de banda marques generalistes i apostar per marques low-cost o directament per marques que arriben des de la Xina amb productes realment molt difícils de batre per preu per part de les marques europees, americanes o japoneses.

 

En el cas del fabricant francès, tan sols fa falta bussejar una mica pel seu catàleg de productes per adonar-se'n que algunes de les millors versions d'alguns dels seus millors models acaben tenint un preu que fa no molts anys bé podien tenir alguns dels millors models de marques com Mercedes, BMW i Audi.

Però segurament el més sorprenent és el que passa a França, un mercat en el qual el Peugeot més car de tots no és ni un compacte ni un SUV, sinó una furgoneta que acaba tenint un preu de més de 100.000 €.

L'impost que dispara el preu del Peugeot Traveller a França

Aquest cas es tracta del Peugeot Traveller, una furgoneta perfecta per a aquelles famílies que necessiten molta capacitat de càrrega i molta habitabilitat i que té un preu de partida que es queda per sota dels 55.000 €.

 

El problema en aquest cas és que a França han introduït recentment un nou tipus d'impost que grava als cotxes segons el seu pes i les seves emissions. D'aquesta forma, sent evidentment aquesta Traveller un model que supera els 1.600 quilos i té unes emissions de gairebé 200 g/km, aquest impost encareix el seu preu entre 55.000 i 60.000 euros, la qual cosa acaba provocant que el seu preu final sigui de més de 100.000 €.

Un preu que evidentment deixarà aquest model fora del mercat i que provoca que siguin molts els que vegin en la versió elèctrica una alternativa interessant.