Per molt que Seat visqués el passat 2022 un dels seus pitjors anys al nostre país, el seu Arona es va convertir en el tercer model més venut a les carreteres espanyoles. És cert que aquest mateix model havia aconseguit el 2001 acabar com el més venut, però acabar al podi en el passat 2022 és una cosa que, almenys, va ser un motiu d'alegria per a la marca, i més veient com la resta de models van caure gairebé en picat.
El problema per al fabricant espanyol és que sembla que la tendència amb aquest SUV urbà no és precisament el millor, i més tenint en compte que alguns dels seus rivals directes estan tenint una tendència contrària, és a dir, una tendència a créixer quant a vendes al nostre país.
Es pot tenir en compte que dins del segment dels suburbans es poden distingir fins i tot dos segments diferents, un de format per models amb preus més equilibrats com és el cas del Seat Arona, el Dacia Sandero Stepway, el Kia Stonic o el Citroën C3 Aircross, entre altres, així com els és un preu ja més elevat com és el cas del Toyota C-HR, el Peugeot 2008 o el Volkswagen T-Roc, models tots ells molt reeixits a Espanya.
El Kia Stonic s'ha convertit en un dels pitjors rivals de l'Arona
Tenint en compte que el Dacia Sandero Stepway juga gairebé una altra lliga pel seu baixíssim preu, un dels rivals que més vendes li està robant a llarg dels últims temps és el model de Kia. Entre altres coses perquè, com és habitual a la marca coreana, el Stonic pot presumir de tenir una de les millors relacions qualitat preu al nostre mercat.
Si bé és cert que la versió més bàsica d'aquest model parteix des de poc més de 17.000 €, segurament la més interessant, la que arriba amb un motor per un sistema de micro hibridació lleugera amb un consum de tot just 5 litres als 100, un consum molt top, part des de poc més de 20.000 €, una quantitat que al seu torn es queda per sota de l'Arona també amb l'etiqueta ECO de la DGT però en aquest cas gràcies a comptar amb un motor TGI amb GNC.
Veient en compte que el model de Kia va millorar més d'un 10 % les seves vendes el 2022 respecte al 2021 i que, al contrari, l'Arona va perdre més d'un 20 % de les seves matriculacions el 2022 respecte a l'any anterior, no seria estrany que la distància entre aquests dos models es van retallar més en aquest 2023.