Peugeot té molt clar que, quan una carrosseria funciona, com és el cas actualment dels SUV, el millor que es pot fer és continuar apostant per ella. No és casualitat llavors que la marca francesa hagi optat per actualitzar recentment als seus 2008 i 3008, dos dels models que més alegries els han donat en els últims anys tant a Espanya com a Europa.
Tanmateix, conscients que és molt probable que els subsistemes cansant ja la seva quota màxima al mercat, Peugeot, tal i com estan fent altres fabricants, està començant a apostar també per un altre tipus de carrosseries. Un bon exemple d'això és un dels models més atractius dins del catàleg de la marca francesa, entre altres coses perquè és un model certament arriscat quant a disseny.
No és altre que el nou Peugeot 408, un model amb unes dimensions majors que les del 2008 i properes a les del 3008 però amb una carrosseria més baixa i de tipus crossover amb un disseny cupè que, sense perdre aquesta essència de SUV, dota aquest model d'una imatge més atractiva i esportiva, així com d'una conducció molt més dinàmica i menys matussera com que solen tenir els models amb carrosseria SUV.
El Peugeot 408, una alternativa als SUV
No són pocs els que asseguren que aquest tipus de models, models que es quedar a mig camí entre un compacte tradicional i un SUV, són els que realment alliberaran les carreteres d'aquí a uns anys, entre altres coses perquè són models que compten amb un coeficient aerodinàmic molt millor que el dels SUV, un factor molt important quan entren en joc els motors 100 × 100 d'elèctrics.
Sent a més un model perfecte per a famílies tenint en compte que té un maleter de més de 500 l i una habitabilitat molt bona, aquest punt d'esportivitat que té aquest 408 per davant el 3008 el converteix en una opció més interessant per a molts.
Si bé és cert que la marca francesa està intentant potenciar les vendes d'aquest model a través de la seva versió híbrida endolla parli, una versió que compta amb etiqueta ZERO de la DGT, es pot destacar que compta també amb una versió amb un motor de gasolina convencional, en el seu cas un motor de 130 cavalls de potència que, sense permetre-li que tingui unes prestacions molt Top, sí que li permet moure's sense cap tipus de problema en tota mena de situacions.