Veient les xifres de vendes que està aconseguint en els últims temps el Dacia Sandero és més que evident que aquest model pot presumir de ser l'autèntica referència no tan sols en el seu segment ni entre els low-cost, sinó al mercat en general a Espanya.

I és que aquest model romanès passa per ser ara el que més quota de mercat té a les nostres carreteres, fent evident que, per molt que altres models de preus més elevats tinguin també molt bones xifres de vendes, els low-cost s'estan imposant a Espanya.

 

Un dels grans arguments de venda que té aquest model és el seu baix cost, especialment en la seva versió d'accés. Això sí, es pot destacar que la seva versió més senzilla continua sent una opció que molts consideren extremadament senzilles el que es refereix a acabats i qualitat, d'allà que buscar una alternativa a un preu similar però que tingui altres arguments al seu favor.

El Fiat Panda, un 'pla b' al Dacia Sandero i etiqueta ECO de la DGT

Un dels models que més crida l'atenció dins de les alternatives al Dacia Sandero és el Fiat Panda. És més que cert que és un model molt més veterà que el romanès, i que en molts aspectes es queda un esglaó per darrere, especialment en l'habitabilitat i capacitat de càrrega, sent així un model potser menys polivalent que el Sandero.

Tanmateix, es pot destacar que el Fiat arriba de sèrie amb un motor micro híbrid, de tal manera que llueix des de la seva versió més senzilla de totes l'etiqueta eco de la DGT, un factor de compra determinant, especialment en un segment com és el dels utilitaris.

 

L'oferta actual que podem en el configurats de la marca italiana pansa per un procés de finançament amb una quota mensual de tan sols 79 € al mes, de tal manera que, sumant interessos i comissions, el preu final a terminis d'aquest model es queda per sota dels 12.000 €, és a dir, és més barat que el model romanès en la seva versió més senzilla que no compte amb aquesta etiqueta de la DGT.

Les xifres de vendes d'un i un altre model no fer una altra cosa que evidenciar que al mercat espanyol molts més es decanten pel Dacia que pel Fiat, però es pot ressaltar que, amb un pressupost molt baix, és segurament millor opció anar a per el Fiat més senzill de tots abans que anar a per el Dacia més senzill de tots.