Fa tot just uns dies els màxims responsables de Jaguar i ha deixat molt clar que la marca havia pres una decisió arriscada però que consideren que pot ser definitiva per al seu futur a mig llarg termini.

I és que a partir del pròxim estiu la immensa majoria de models de la marca britànica, especialment els models que compten amb motors de combustió, es deixaran de fabricar, de tal manera que el fabricant esperarà fins a l'arribada dels seus nous models elèctrics per tornar a ser una marca a tenir en compte.

 

Un dels grans problemes que està tenint Jaguar tant a Espanya com a Europa així com en la resta de mercats importants a nivell mundial és que els seus models se situen diversos esglaons per sobre de la resta quant a preu, i en molts casos la diferència resulta desorbitada.

El Lexus UX, un SUV prèmium molt més interessant que el Jaguar E-Pace

Un bon exemple d'això és el Jaguar E-Pace, un SUV compacte que, si bé és cert que arriba ben dotat de sèrie amb un motor de gasolina és més de 160 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i encara sistema de micro hibridació lleugera així com a un nivell d'equipament molt top, té un preu de partida del meu més ni menys que 58.350 euros.

No és casualitat llavors que siguin molts els que busquin alternatives, entre elles una que passa per ser una opció molt intel·ligent: el Lexus UX. I és que, a diferència del que ocorre amb les alternatives en concessionaris de marques com Mercedes, BMW o Audi, aquest model prèmium japonès compta amb un motor híbrid auto recarregable de gairebé 200 cavalls de potència, el seu millor argument de venda.

 

A més, comptant amb totes les promocions i descomptes, la versió d'accés del model japonès es queda una mica més de 36.000 €, és a dir, costa gairebé la meitat del que costa el Jaguar amb una diferència de preu de més de 22.000 €. No és casualitat llavors que, per molt que el Lexus no sigui un dels Top vendes a Espanya, n'aconsegueixi molts més vendes que el Jaguar, un model exageradament car.