Com bé saben tots aquells que tenen la intenció de fer-se amb un model nou i que tingui un preu molt més baix que en aquesta majoria dels seus rivals directes, el Dacia Sandero és probablement la millor opció actualment a les carreteres espanyoles.

De fet, no és que sigui precisament casualitat que el model low-cost de la marca romana pot presumir de ser un dels models més venuts a Espanya i, de fet, a veure acabat el passat 2022 sent el segon model amb una quota de matriculació més gran a les carreteres del vell continent.

Tenint en compte que l'actual generació d'aquest model ha fet un pas molt important endavant en tot el que es refereix a la tecnologia, equipament, seguretat i disseny, no és casualitat que cada vegada siguin més, especialment aquells que tenen un pressupost ajustat, no és que el vegin com una opció molt a tenir en compte.

 

Això sí, és important també saber que hi ha alternatives a aquest Sandero al nostre país, i que d'una d'elles pot presumir de ser tot just 200 € més cara però explicar amb un element molt important amb el que el Dacia més senzill de tots els comptes: l'etiqueta ECO de la DGT.

El Fiat Panda, un low cost amb etiqueta ECO de la DGT

Si vens cert que dins de la gamma del Dacia podem trobar també opcions com la dels motors amb GLP que li permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT, el Sandero més senzill de tots compta amb un motor de combustió tradicional i, tal com podem veure en quecochemecompro.com, té un preu de partida que es queda just per sobre dels 12.000 €.

 

Tal com podem veure a l'esmentat mitjà, per poc més de 200 € més podem tenir accés a la versió més senzilla del Fiat Panda, un model molt més veterà que el Dacia però que, a diferència del que ocorre amb el model del grup Renault, sí que compta de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT, en aquest cas gràcies a comptar amb un sistema de micro hibridació lleugera al seu motor de gasolina de 70 cavalls de potència.

És cert que, a diferència del que passa a Itàlia, on aquest Fiat arrasa des de feia molts anys, a Espanya el Panda, diferencia també de la qual cosa passa amb el 500, tot just té presència en la llista dels models més venuts, però això no significa que no sigui una alternativa gaire interessant al Dacia.