Alfa Romeo sap molt bé que, per molt que Stellantis hagi sortit al seu rescat, la marca italiana ha de respondre en els propers anys. Concretament en els propers deu anys, que és el període 'pactat' per Alfa Romeo i Stellantis per establir si la marca italiana segueix o no endavant.
Un futur que passa, com el de la resta de marques, per l'electrificació. En aquest sentit, la marca italiana ja ha assegurat que a partir de 2025 tots els models que sortiran de les seves fàbriques seran de zero emissions.
I ull perquè no seran pocs. I és que en el fabricant saben molt bé que han de tocar diverses tecles per ressorgir de les seves cendres. Evidentment el primer pas, el Tonale, sembla que ha estat més que encertat. Si bé encara no està a la venda, aquest SUV sembla que aconseguirà situar de nou el fabricant al mercat espanyol amb una bona quota en aquest.
Això sí, la idea de la marca no és continuar apostant precisament per una oferta tan curta com l'actual, en la que tan sols tenen presencia els Giulia i Stelvio, dos models que rebran la seva pròpia actualització de meitat de cicle però que no han complert les expectatives.
Alfa Romeo va a llançar una versió elèctrica del Mite
Més enllà d'aquests tres models, Alfa Romeo té en ment més projectes, entre ells un SUV més compacte que el Tonale, que es dirà Brennero, dues SUV de grans dimensions i el possible retorn d'un esportiu, encara que en aquest últim cas la decisió encara no està presa.
Sí que ho està que, en aquest pla d'anar llançant un cotxe per any d'ara fins a 2030, un dels que Alfa Romeo posarà al mercat és un model que molts ja consideren com el successor del MiTo, un petit utilitari que va tenir molt èxit en els 2000 però a qui la marca no va saber donar continuïtat.
En el fabricant encara no ho han confirmat de forma oficial, però és un secret a veus que la marca ja treballa en un model que, això sí, es digui o no MiTo, comptarà amb 5 portes i no amb les 3 portes amb què comptava l'extint model.
Evidentment, tenint en compte que serà un model pensat per a un trànsit habitualment urbà i interurbà, serà un model cent per cent elèctric. Això sí, de moment no s'ha especificat quina plataforma utilitzaran Stellantis i Alfa Romeo per fabricar-lo.
El que sí que és més que cert és que aquesta versió moderna del famós MiTo serà un model que, per qualitat, prestacions i equipament, se situarà per sobre dels seus 'germans' de Fiat, Opel, Citroën o Peugeot. Un model que, juntament amb la resta en els que ja estan treballant a la marca, ha d'ajudar a Alfa Romeo a aixecar el vol, que no serà gens fàcil.