Alfa Romeo és un d'aquests fabricants que no necessita precisament gaire presentació, entre altres coses perquè, per molt que sigui una marca que mai no ha tingut una enorme quota de mercat a Espanya, alguns dels seus models i que poden presumir de formaria part de la història de l'automobilisme.

I és que el fabricant italià ha decidit sempre apostar per models en qui el disseny i l'esportivitat s'han donat a la mà d'una forma segurament molt més encertada que en altres fabricants, especialment les versions més esportives dels seus models, les anomenades Quadrifoglio Verde.

 

Aquestes versions han estat presents en la gamma de la marca des de fa ni més ni menys que més de 100 anys, des de 1923, celebrant en el passat 2023 al centenari d'aquestes versions que, això sí, tenen els dies comptats. I és que com han apuntat des de la directiva de la marca, en uns mesos no es deixessin de vendre aquestes versions que ara tan sols estan disponibles en dos models, el Giulia i el Stelvio.

Alfa Romeo diu adeu, de moment, als seus esportius

El motiu de l'adeu d'aquestes versions esportives és molt simple, i aquest no és cap altre que l'entrada el joc de la futura normativa Euro 7 que serà molt més estricta amb els motors de combustió, i més amb motors, solen ser els d'aquest tipus de versions que compten amb molts cavalls de potència.

 

Això sí, si bé és cert que en el vas fabricar ja han deixat molt clar que serà el pròxim estiu quan sortiran de les seves fàbriques les últimes unitats d'aquestes versions esportives, ja són molts els que parlen del possible retorn d'aquests Alfa Romeo Quadrifoglio, encara que el retorn arribarà de la mà de mecàniques o híbrides endollables o 100 × 100 d'elèctriques.

I és que la marca, i més tenint en compte que forma parteix ara del gegant europeu Stellantis, té molt clar que el futur passa per dir adeu als motors de combustió i apostat tot pels elèctrics, per això els seus futurs models esportius comptin també amb versions d'alta gamma i d'altes prestacions però amb motors que no siguin únicament de combustió.