No és que sigui precisament cap secret que el Toyota C-HR s'ha convertit en una de les millors ànimes de la marca japonesa tant a Espanya com a Europa en els últims temps.

És més, no són pocs els que argumenten que, per molt que la nova generació d'aquest model hagi arribat fa molt poc i ho hagi fet de la mà d'un disseny molt atractiu i dels millors arguments habituals a la marca japonesa, serà difícil que la segona generació pugui igualar l'èxit de vendes que va tenir la primera.

 

Entre altres coses perquè, com bé saben aquells que s'han interessat en aquest nou C-HR, el seu preu de partida de la versió més barata se situa ja per sobre dels 30.000 €, un preu que està provocant que siguin molts els que busquin alternatives semblants però amb un preu més baix. I allà és on apareix una de les opcions que, per molt que visqui a l'ombra del model més venut de la marca, es converteix en una opció realment interessant.

El Kia Niro, més familiar i més barat que el Toyota

Es tracta del Kia Niro, un model que en la seva segona generació continua demostrant que passa per ser una de les opcions més interessants per a aquells que busquen un crossover amb un motor híbrid però amb un. Potser més familiar que en el cas del Toyota. Un bon exemple d'aquest caràcter més polivalent del model coreà és que, mentre que el Toyota es queda en 388 l en la seva capacitat de maleter, el Kia supera els 450, una diferència que no és menor i que el converteix en una opció enfocada més a famílies.

 

El millor en aquest cas és que en els dos casos compten amb una mecànica molt similar, dos motors híbrids auto recarregables de 140 cavalls de potència en el que, això sí, de nou el Kia se situa un esglaó per davant, entre altres coses perquè la seva transmissió automàtica és de doble embragatge i no de tipus CVT com la de Toyota, un tipus de transmissió molt particular.

Però el gran argument a favor del Kia és que la seva versió d'accés té un preu de partida que ronda els 26.000 €, és a dir, és uns 4000 € més barat que el Toyota sense que això impliqui que compta amb una pitjor qualitat o una pitjor tecnologia i, a més, compta amb els famosos set anys de garantia de la marca coreana, que són també un punt molt al seu favor.