El Mercedes Classe G és un d'aquests models que ja poden resumir de forma part de la història de l'automobilisme, i no precisament perquè ja no estigui a la venda, sinó perquè el seu i cònic disseny i el fet de què sigui un dels 4x4 de més ben dotats en tots els sentits fa d'ell un model de referència des de fa ja molts anys.
Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que la tendència en els últims temps és augmentar cada vegada més la gamma d'elèctrics dins dels diferents catàlegs de les marques potents europees, en Mercedes han optat també per treballar en una versió 100 × 100 elèctrica de la seva classe G, l'EQG.
El problema en aquest cas és que, sent com és un model destinat a utilitzar-se de forma habitual en entorns rurals, la infraestructura de càrrega dels elèctrics no és la mateixa que en els entorns urbans, per això són molts els propietaris de models d'aquestes característiques que estiguin veient amb molt bons ulls una nova proposta que arriba des d'Anglaterra.
Ineos va un pas més enllà amb el seu nou 4x4
I és que no és cap altra que la marca anglesa Ineos que ha donat ja alguns interessants detalls d'un dels seus pròxims models, el Fusilier, un model que, tal com podem veure en les imatges, fa evident que s'ha desenvolupat pel mateix equip que ha desenvolupat el Mercedes Classe G però que comptarà amb un nou sistema quant a la seva opció mecànica.
Optat per una solució interessant, que passa perquè siguin sempre els motors elèctrics els que impulsin al cotxe però, al seu torn, que aquesta mecànica compta amb un generador elèctric que funcionarà utilitzant gasolina, de tal manera que, si bé és cert que es podrà carregar també com qualsevol altre d'elèctric, el fet de comptar amb aquest motor de gasolina que funcionarà com a generador evitarà alguns dels principals problemes dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.
Una vegada s'esgoti la bateria dels motors 100 × 100 d'elèctrics, serà llavors quan entra en joc el motor de gasolina funcionant com un generador i així ampliant de forma notable l'autonomia i no depenent tan sols dels endolls com dependre els elèctrics clàssics quant a configuració mecànica.
I ja se sap que aquest model es fabricarà de fet a la mateixa fàbrica en la qual es fabrica el Mercedes i que, si tot va segons el previst, hauria d'arribar el 2025.