El Kia Sportage pot presumir de ser actualment el model més venut de la seva categoria a Espanya, el SUV de gran contacte més reeixit a les carreteres espanyoles i, evidentment, ser també el model amb més quota de mercat de la marca asiàtica al mercat espanyol.

Un model que en aquesta nova generació ha fet un important pas endavant tots els sentits, especialment referent al disseny, qualitat i equipament de sèrie, convertint-se així en una de les millors opcions del seu segment pel que es refereixi relació qualitat preu, tenint en compte que el seu preu de partida el deixa per sota d'alguns dels seus rivals directes que no són comparables en gaires sentits.

 

Això sí, com bé saben a Kia, i com bé saben també a Hyundai, que tenen en el seu Tucson u dels seus millors models a Espanya, no és altra que MG la que està començant a posar en un compromís aquests dos models coreans, entre altres coses perquè, com sol ser habitual a la marca xinesa, els preus de MG es queden per sota dels de la immensa majoria de rivals directes.

El MG HS, un SUV a un preu irresistible

En el cas de MG, el rival directe del Sportage i de Tucson per segment és el HS, un model que es pot configurar amb un motor de gasolina o una opció lliure a endollable, dues opcions que en els dos casos es queden per preu molt per sota de les opcions coreanes.

La versió més senzilla d'aquest model té un preu de partida que es queda just per sota dels 23.000 €, una quantitat que evidentment va associada a condicions específiques de finançament, per la qual cosa al final el preu, sumant interessos i comissions, va acabar sent més alt.

 

En qualsevol cas, estem davant d'un SUV de generoses dimensions que arriba de sèrie amb un motor de gasolina de més de 160 cavalls, en aquest cas unit a una transmissió manual però, per 2000 € més, es pot configurar també amb transmissió automàtica. Per molt que el seu disseny tant exterior com interior no sigui potser a l'altura dels models coreans, quan equipament de sèrie és un model a qui no li falta de res, que hi ha que siguin molts els que ho vegin com una bona alternativa tant al model de Kia com al de Hyundai.

Però el millor de tot és que la versió que arriba amb un motor híbrid endollable es queda, comptant amb tots els ajuts del Pla MOVES del govern, per sota dels 28.000 €, és a dir, gairebé 10.000 € més barat que la respectives versions PHV dels models coreans.