En un escenari on els tot terreny autèntics s'han convertit en vehicles de luxe, amb preus que en molts casos superen folgadament els 80.000 euros, apareix una alternativa inesperada. L'ICH-X K3 aposta per recuperar l'essència del 4x4 clàssic, combinant una estètica robusta, capacitats reals fora de l'asfalt i un preu molt més accessible. Amb una tarifa de partida de 43.900 euros, aquest model es posiciona més de 35.000 euros per sota del Land Rover Defender, mantenint una proposta tècnicament solvent i amb el valor afegit de l'etiqueta ECO.

El plantejament del K3 parteix d'una base senzilla: oferir un tot terreny de gran format amb tecnologia moderna, sense perdre de vista la funcionalitat. Mesura 4,79 metres de llarg i 2 metres d'ample, la qual cosa el situa en el segment dels SUV grans. Sota el capó, incorpora un motor 2.0 turboalimentat de 245 CV, associat a una caixa automàtica de doble embragatge i a un sistema de tracció total amb gestió electrònica, dissenyat per adaptar-se a diferents tipus de superfície.

 

Un dels aspectes que més crida l'atenció en aquest model és la integració d'una mecànica bifuel, compatible amb gasolina i GLP. Aquesta solució permet no només reduir el cost per quilòmetre en l'ús diari, sinó també accedir a l'etiqueta ECO, amb tots els avantatges que això implica en termes de mobilitat urbana i fiscalitat. Aquest enfocament híbrid no electrificat, encara que menys comú, resulta especialment interessant en un vehicle d'aquestes característiques.

Prestacions off-road i equipament sense retallades 

En termes de capacitats tot terreny, el K3 no es queda en l'aparença. Compta amb 22 centímetres d'alçària lliure al terra, angles d'atac i sortida de 20è i 30è respectivament, i una capacitat de travesso de fins a 50 centímetres. Aquestes xifres el situen en una posició competitiva davant models reconeguts per la seva eficàcia fora de l'asfalt. A més, incorpora diferents modes de conducció i una electrònica orientada a l'ús en condicions de baixa adherència.

 

A l'interior, l'enfocament es manté en la mateixa línia: confort modern amb un equipament complet. Disposa d'una pantalla central de 15,6 polzades, quadre d'instruments digital de 10 polzades, seients amb ajustament elèctric i ventilació, climatització automàtica, tapisseria de cuir i assistents de conducció com a control de creuer adaptatiu, frenada autònoma o alerta d'angle mort. En aquest sentit, no sacrifica tecnologia ni confort malgrat el seu plantejament econòmic.

Es pot destacar que el disseny exterior del K3 s'inspira clarament en les formes anguloses i rotundes dels tot terrenys tradicionals. Aquesta identitat visual, sumada al seu preu i a la seva capacitat real fora de l'asfalt, el converteixen en una opció atractiva per als qui busquen un vehicle funcional, sense els compromisos d'un SUV i sense el cost dels models prèmium. L'ICH-X K3 arriba per ocupar un espai cada vegada més buit: el del 4x4 accessible i autèntic.