No és que sigui precisament cap secret que un dels principals arguments de venda de Dacia són els seus baixos preus. De fet, tots i cadascun dels models de la marca romana poden presumir de ser les autèntiques referències low-cost en els seus respectius segments, ja sigui el Sandero en el dels utilitaris, el Duster el dels SUV o el Jogger el dels crossover familiars.

Embargament, es pot destacar que un dels punts molt a favor que tenen els models de Dacia és que, més enllà de tenir un preu molt baix, tots i cada un dels seus models compten en la seva gamma mecànica amb una opció GLP, és a dir, una opció que arriba amb un motor bifuel que els permet prometre consums molt baixos i, sobretot, poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT, que els converteix en una opció molt atractiva en tots els sentits.

 

Per molt que la quota de mercat d'aquests models no has crescut a la mateixa alçària que la que tenen models amb motors híbrids, cap destacar el creixement dels cotxes amb motor a gas al nostre país, entre altres coses perquè en el primer trimestre d'aquest 2023 les matriculacions d'aquest tipus de cotxes ara augmentat un 70 % respecte al mateix període de l'any anterior.

Dacia arrasa a Espanya amb els seus GLP

Com no podia ser de cap altra manera, gràcia s'ha convertit en l'autèntica dominadora d'aquesta categoria de cotxes, amb ni més o menys que els seus tres models estrella copant les tres primeres places en el rànquing dels cotxes facis més venuts el març al nostre país.

De major a menor quota de mercat, el Sandero, el Jogger i el Duster no fer una altra cosa que evidenciar que aquest tipus de mecànica s'està guanyant cada vegada més pes a Espanya. Això sí, es pot destacar també que els models que han ocupat la quarta i la cinquena plaça no són d'altres que el Renault Clio i el Renault Captur, dos models que comparteixen bona part de la tecnologia amb Dacia, entre elles aquest tipus de mecàniques bifuel.

 

Així, és més que evident que el grup Renault, amb Renault i amb Dacia, pot presumir de ser l'autèntica dominadora d'un segment que, si bé és cert que no té ni de lluny el pes que tenen els híbrids al nostre país, i molt menys els gasolina, poc a poc va creixent, especialment d'aquells conductors que busquen més enllà d'un preu baix als seus cotxes una opció molt interessant quan estalvio de combustible.