Un dels aspectes que més ha canviat la indústria de l'automòbil en els últims anys és tot el que es refereix a seguretat, tant a la dels mateixos conductors i passatgers del vehicle com a la de la resta de vehicles que circulen per la via. Així, es pot tenir en compte que avui dia és obligatori que, per exemple, tots i cada ungulada dels models que es venen a Europa tinguin una sèrie d'assistents seguretat per disminuir així el risc d'un accident.
En aquest sentit, si bé és cert que tots i cada un dels cotxes que passen les proves EuroNCAP són models que compten amb l'ok de la Unió Europea per comercialitzar-se al vell continent, no és casualitat que alguns dels models més venuts a Europa siguin també alguns dels models que millor resultats tenen en aquestes proves cada vegada més exigents en matèria de seguretat.
Però un dels principals motius de preocupació dels organismes europeus en aquest sentit passa per la protecció dels més petits de la casa quan van amb cotxe, especialment dels nens que encara necessiten anar en una cadireta adaptada. És per això que, amb la intenció d'augmentar encara més la seva seguretat, la Unió Europea canviar la normativa a partir de 2024 referent a les cadires infantils.
El canvi a partir de 2024
En el dia d'avui existeixen dues normatives que coexisteixen en el marc de la legislació europea, l'ECE R44 i l'ECE RC129. La primera, la més antiga de les dues, pren el pes de cada nen com a mesura per determinar quin tipus cadira s'adapta millor a cada un, sent la gran majoria cadires les que compleixen aquesta norma. La segona canvia ja que pren com a barem l'alçada del nen en lloc del seu pes, abastant des dels 1,05 metres fins als 150 centímetres.
Si bé és cert que aquestes dues normatives han estat coexistint durant molts anys a la Unió Europea, des de l'organisme han deixat molt clar que a partir de 2024 ja no es podran comercialitzar cap tipus de cadires sota la normativa ECE R44, per la qual cosa tan sols es podran vendre a Europa cadires que segueixin la regla ECE RC129.
Això sí, es pot tenir en compte que, per molt que les diferents empreses no puguin vendre cadires amb l'antiga normativa, no serà necessari que els propietaris d'aquestes cadires facin el canvi a una de nova que es regeixi per la nova normativa, almenys de moment. Això sí, no seria estrany que d'aquí a uns anys sí que fos obligatori fer el canvi.