Va ser fa ja tres anys, el 2021, quan Dacia va decidir fer el salt i llançar el seu primer model 100 × 100 elèctric, el Spring. Un model que, com és lògic tenint en compte que forma part de la gamma del fabricant low-cost, sempre s'ha caracteritzat per ser una opció molt senzilla en tots els sentits, però això no li ha impedit convertir-se en tot un èxit comercial, amb gairebé 150.000 matriculacions des que es va posar a la venda.

Tal com passa amb la resta de models del fabricant associat al grup Renault, el principal argument de venda que ha tingut i continua tenint aquest model a tots els mercats en els quals és present és el seu preu.

 

És més, ara que ja se saben els preus que té aquest Spring després de la seva actualització de meitat de cicle, una actualització en la qual la marca ha renovat de forma notable el seu disseny i ha millorat alguns aspectes com és l'equipament, no són pocs els que asseguren que continua sent un dels elèctrics low-cost més venuts a Europa.

El Dacia Spring és molt barat, però no és per a tothom

La versió més senzilla de totes es queda per sota dels 20.000 €, un preu a què, si se li inclouen els ajuts de l'Estat, pot arribar a ser d'uns 13.000 €, un preu més que interessant per a un model 100 × 100 elèctric.

Això sí, es pot tenir en compte que aquest model té dos inconvenients, o almenys dos factors molt a tenir en compte abans de pensar seriosament en la seva compra. D'una banda que és un model molt poc potent, ja que compta amb dues versions amb o bé 45 cavalls o bé 65 cavalls de potència, uns mecàniques que el converteixen en una opció pensada gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans i a tot estirar interurbans, però no precisament per afrontar viatges en autovies i autopistes altes velocitats.

 

D'altra banda, el seu bateria, de 26,8 kW hora que li permet tenir una autonomia que es queda just per sobre dels 200 km, tornant a fer evident el caràcter urbà d'aquest model.

Així, si bé és cert que és un dels elèctrics més interessants quant a relació qualitat preu al nostre país, es pot tenir en compte que aquests dos inconvenients redueixen molt el seu públic objectiu.