El BYD Atto 2 és el SUV elèctric que posa en perill a les marques tradicionals. Amb 177 CV, canvi automàtic i un preu de demolició des de 15.990 euros, es converteix en una veritable ganga per als conductors que no volen un Dacia, però tampoc no estan disposats a pagar les tarifes dels fabricants europeus.

El nou BYD Atto 2 és la gran sorpresa del mercat. Un SUV elèctric que arriba amb una proposta tan agressiva que deixa sense arguments a molts dels seus rivals. Mesura 4,31 metres de llarg, 1,83 d'ample i 1,67 d'alt, amb una batalla de 2,62 metres. Ofereix un maleter mínim de 400 litres que pot créixer fins a 1.340 litres amb els seients abatuts. En resum, espai més que suficient per ser un cotxe familiar i urbà alhora.

BYD Atto 21

Menys de 16.000 euros al setembre

El més cridaner no està en la seva mida, sinó en el preu. BYD l'ofereix a Espanya des de 25.790 euros al comptat, però finançat, amb les promocions de la marca i el Pla MOVES III, la xifra baixa fins a 15.990 euros. Això es tradueix en quotes de 99 euros al mes, una cosa pràcticament impensable per a un cotxe elèctric d'aquestes característiques.

L'apartat mecànic és un altre dels seus grans reclams. Munta un motor elèctric amb 177 CV de potència i 290 Nm de parell màxim. Gràcies a això, pot accelerar de 0 a 100 km/h en 7,9 segons, la qual cosa el situa per sobre de molts SUV híbrids i fins i tot d'alguns compactes de combustió. La transmissió automàtica i la tracció davantera garanteixen una conducció còmoda i senzilla per al dia a dia.

Una relació qualitat-preu que posa en perill Dacia

La seva bateria de 45,1 kWh li permet homologar una autonomia de fins a 312 km en cicle WLTP. No és la xifra més alta del mercat, però resulta més que suficient per als qui utilitzen el cotxe principalment en ciutat i trajectes interurbans. A més, la seva etiqueta ZERO li obre totes les portes a les zones de baixes emissions, un avantatge crucial en ciutats com Madrid o Barcelona.

BYD Atto 2

Quant a equipament, BYD no ha escatimat. L'Atto 2 inclou de sèrie fars Full LED, control de creuer adaptatiu, assistent de carril, detector d'angle mort, lector de senyals i sistema de frenada automàtica. També compta amb sensors d'aparcament, càmera posterior, climatitzador automàtic, bomba de calor i fins a un sostre panoràmic. Tot això acompanyat per un interior modern amb pantalla giratòria, Apple CarPlay, Android Auto, Bluetooth i volant multifunció a pell.

Si el comparem amb els seus rivals directes, com el Peugeot e-2008, el Ford Puma GEN-E o l'MG ZS EV, l'Atto 2 parteix amb un clar avantatge. El seu preu és molt més baix, el seu motor ofereix més potència i el nivell d'equipament és clarament per sobre de la mitjana. Això el converteix en una alternativa perfecta per als qui busquen fer el salt a l'elèctric sense gastar més de 20.000 euros.